All by my self

Har precis bjudit grannarna (när ska jag vänja mig vid att bo i ett villaområde!) på en liten show i pardans och stämsång.
Mamman iförd sunkiga svarta mysbyxor med klisterfläckar på från Vero Moda och skrikig orange Harley Davidson tshirt och dottern i randiga tights och en flera storlekar för stor knallrosa tröja har svansat runt i en afrikansk och bugginspirerad dans skrålandes till Bridget Jones klassikern All by my self på hela bottenvåningen.

Behöver jag skriva att jag är ensam hemma... Eller jag och W är ensamma hemma rättare sagt.
Om detta vore en modeblogg så skulle jag ju kunna bjuda er på en "dagens outfit" bild men min kamera är på ute på krogen och roar sig med L och en massa HDnissar och bonusdotterns kamera är även den ute och festar till det. Sen är ju inte detta någon modeblogg kom jag just på vilket är tur för er!

Denna första lördag i februari har innehållet 300 snytningar (jag och W tillsammans), ett besök på AC motorcykelaffär runt lunch där L befann sig för att sälja korv till mcintresserade människor. Jag och W brydde oss mer om korven än om motorcyklarna.
Jag har scrappat färdigt albumet med decemberbilder på W till farmor och farfar och finjusterat albumet med samma tema som ska till skåneland.
Har mumsat i mig årets första semla och som en följd av det (njae egentligen var det kört redan före semlan) har jag konstaterat att jag inte kan skylla mitt minskande val av variering på kläder på bara tvättkorgen. Anledningen, ärligt, heter kurvor. 

Nu står W här bredvid och ropar att jag måste komma och dansa för det är en jättebra låt i Livet enligt Rosa. Och vet du, Rosa blev kär, ropar en euforisk W.

Nu ska här dansas bort kurvorna!
Sen är det väl dax för lite lördagsgodis....

Ha en trevlig lördagkväll, ni som inte bor granne med mig.




© hilajns.blogg.se



 


Kommentera
Postat av: Emmy

Vilken härlig blogg du ha med fina, roliga och intressanta texter!
Hit kommer jag igen.

Ha en trevlig helg och njut av lördags godiset.

2008-02-02 @ 20:08:32
URL: http://Kennelgnistra.blogg.se
Postat av: Jennie

Vilken trevlig blogg du har. Vet att jag tittat in här tidigare, men jag vet inte om jag har lämnat nått spår efter mig. Så nu gör jag det.
Ha en bra lördag kväll / Jennie

2008-02-02 @ 21:03:07
Postat av: Tiagirl

Hade väl kanske HAFT en trevlig lördagskväll om jag bott granne med dig! *s*

Hm...tycker Nova sa nåt om att Rosa gjort slut med nån...och så undrade hon när Rosa skulle ha barn. För hon var ju kär. Hrm... Jag gick igen och överlät dom frågorna till Micke.

Har lagt skrikigt Meia. Ska försöka få Amanda och Nova i säng nu. SIlas är hos farmor. Sofia häckar på rummet. Micke ligger i soffan såklart. Sen vet jag inte va jag ska göra? Bara slösurfa? Så jag somnar om en halvtimme...var ju ett barn som förstörde hela natten,jag som redan var ett vrak om man säger så...håhåjaja!

2008-02-02 @ 21:10:32
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Tiagirl

Ehm...ja... En Tilda - Magnolia. Helt rätt!!! :)

2008-02-02 @ 21:21:01
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Du Hilajn - attans att DU inte köpte huset här brevid! Det hade varit störtbra, då hade vi kunnat dansat och sjungit tillsammans i mysbrallorna.
Vilket drag under galoscherna.

I morgon är det avtackning av gamla kantorn och välkomnande av den nya. Både hus och jobb hade det ju blivit för dej här menar jag...
Man måste ta sina chanser!!!

2008-02-02 @ 21:25:04
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Liza

Hade du bott granne med mig hade jag kommit och dansat också.. låter KUUUUL!
Ha det bäst!
KRAM!

2008-02-02 @ 23:17:02
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Petra

HELT underbart! =) *skrattar*

2008-02-03 @ 10:38:34
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: jenny

hahaha, jag älskar dina inlägg:-)
föressten så kan du nu se vad jag gjort med stövlarna.
kram/jenny

2008-02-03 @ 11:25:54
URL: http://www.jennyshus.webblogg.se
Postat av: Nettan

Hahaha...=0), du är för rolig, dig skulle man minsann ha som granne, inte ett öga torrt..*ler *.
Ha det gott...
Kram Nettan

2008-02-03 @ 16:17:00
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Sus i Hus

Hihi det hade nog varit en höjdare att ha dig till granne. Ha en skön söndag! Kram

2008-02-03 @ 20:53:34
Postat av: Sofie

Vad roligt det lät! Egentligen skulle man faktiskt behöva släppa loss oftare... bara tokdansa till favvolåten och strunta i grannarna... hihi!! Ha en fin måndag! Kram, Sofie

2008-02-04 @ 09:59:25
URL: http://lufthav.blogg.se
Postat av: annica

härligt!!!

2008-02-04 @ 10:05:32
URL: http://www.branting.org

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0