Danny framför Malm

Slapparförmiddagen övergick i eftermiddag och plötsligt fick jag nog av den trasiga byrån på W:s rum.
Längesen nu som jag orkade att ta itu med något till hemmet.
Ja tankar och planer på förändring och utveckling finns ju där konstant men längre än till det stadiet tar sig inte min ork för tillfället.
Ringde L som mötte mig, W och E på Ikea.
W:s gamla byrå som är ett arv från min gymnasietid (!) ramlade ihop för en tid sen och nu var det dax att köpa en ny.
Valet var enkelt. En Malmbyrå med tre lådor i färgen vit.
Av erfarenhet vet jag att de är ganska tunga och det var där som L kom in i bilden. Nån måste ju lyfta upp den på vagnen och in i bilen...

För att jag inte skulle frestas av att shoppa flera ting än det som stod på min lilla, lilla shoppinglapp (inte bra för ekonomin just nu) sprang vi igenom varuhuset om man inte räknar med den långa fikapausen i restaurangen.

Nu står kartongen med Malm i hallen och väntar på att monteras men det får allt vänta tills imorgon.
Kvällen ska ägnas åt att ha beslutsångest om det ska kollas på Danny Saucedo på tv4 eller på Danny Saucedo på svt1. Vilket hela veckans tvbilagor samt radiokanaler har uppmärksammat och verkar tycka vara ett problem. Hur ska tittarna kunna välja mellan dessa två tittarsuceér...
Kan upplysa er som vill ta del av både Let´s Dance OCH premiären av Så ska det låta att det sistnämda går i repris i SVT1 den 1/3, i SVT24 den 1/3 samt i SVT1 den 5/3.

Själv funderar jag på att zappa in Monk på kanal 9 eller varför inte Världen i fokus på tv8 klockan 20.00 ikväll.
Nä visst ja, vi har ju varken kanal 9 eller tv8!
L och jag i tvsoffan, kan bara bli på ett sätt. Zappning mellan fyran och ettan.

Ha en trevlig kväll vad ni än kollar på...

image717
Text & Bild©hilajns.blogg.se


Kommentera
Postat av: Hanna

Hej!

Kikar in för att önska dig en trevlig helg, hoppas malm byrån passar in, dom är snygga! =)

Kram Hanna

2008-02-29 @ 19:49:54
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: Livet i byn

Åh den som ändå bodde närmare IKEA och kunde ta en snabb sväng så där bara. Har endel önskemål till kontoret och en ny tvbänk. Men det får väl bli framöver. Hoppas du visar en bild på byrån sedan?

~Livet i byn

2008-02-29 @ 19:54:17
URL: http://livetibyn.blogg.se
Postat av: Liza

Vad duktig av dig att hålla dig till iköpslistan! Det skulle jag aldrig klara!
Ha en skön kväll i soffan!
KRAM!

2008-02-29 @ 21:41:50
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Sandra

Oj så svårt att shoppa lite på Ikea, det var bra gjort :) Trevlig helg, kram Sandra

2008-02-29 @ 21:42:17
URL: http://tjohalia.blogg.se
Postat av: annica

det är lång väg att gå genom ikea när man bara ska snabbt igenom. Jag gillar MALM!!

2008-02-29 @ 23:02:49
URL: http://www.branting.org
Postat av: Nettan

Att du kunde hålla dig till inköpslistan bara, det skulle aldrig jag klara heller..=0).
Har oxå malm byrå i barnens rum, sväljer en hel del.." praktiskt ".
Kram Nettan

2008-03-01 @ 11:41:11
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Malin

Åhh malmbyråer är fina! Vi ska också ha vita på vår ovanvåning sen:) Kram

2008-03-01 @ 15:06:26
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0