Doktorsskräck del två

Idag fick det vara nog. Igen.
Jag har ätit antibiotika sen i söndags kväll och mår i stort sett likadant. Visst, jag erkänner att jag har inte lika ont i örat nu som då och inte heller är smärtan långvarig som den var i slutet av helgen.
Det är väl det som är annorlunda sen jag började knaopra två tabletter tre gånger dagligen.
Ska dessutom icke intas i samband med mat. Jag som småäter mest hela tiden!
Då är det bra att vakna varannan timme av hostan för då kan man passa på att gå upp och slörpa i sig några kåvepenin.

Ringde vårdcentralen men de hade bestämt sig för att fira Alla hjärtans dag i dagarna två och hade stängt sen igår.
Hänvisades till sjukvårdsupplysningen där jag blev sittandes i kö i tjugotvå minuter.
Fortfarande är jag i stort sett döv så att lyssna in vilken köplats jag hade var inte det lättaste när W hade hundra frågor och jag samtidigt försökte att ta hand om mitt yttre ifall jag skulle få en tid relativt snabbt. 
Tillslut blev det min tur och då säger hon att jag ska ringa Våxnäs vårdcentral som har hand om alla ärenden under de dagarna som den vårdcentral jag tillhör har stängt. 

Nytt nummer, ny kö.
Kvinnan jag får prata med där låter skeptisk till att de ska kunna göra något mot min dövhet. Om jag har en massa vätska bakom trumhinnan och den inte har försvunnit med hjälp av antibiotikan så kan den finnas där länge, länge.
Jag nämner hur jag mår i övrigt och hon går tillslut med på att prata med en extrainsatt doktor och sen ringa tillbaks.

En timme senare har jag en tid.
Får träffa en riktigt weard man (var säkert gift med doktorskvinnan jag fick träffa i söndags). Han vågade inte titta på mig. Ställde frågor och tittade sen bort samtidigt som han ställde om samma fråga.
Konstaterade iallafall att jag har en släng av mild lunginflamation efter att ha lyssnat på lungorna och diskuterat hostslem samt att i vänstra örat har jag massor med vätska och i högra örat finns öroninflamationen kvar.
Samma diagnos som förra gången (hade kunnat ställa den själv vid det här laget!).
Antibiotikan hade visst inte hjälpt mig ett dyft så nu fick jag en ny variant som ska tas i tio dagar.
Vad gäller min hörsel så kan mitt nuvarande tillstånd dröja sig kvar ett bra tag till.
Vilket känns totalt vidrigt hemskt. Jag bara längtar efter att det ska klucka till och locket ska försvinna. Fast om jag slipper ha ont så får jag väl vara glad för det...

Antar jag.

Trevlig kväll på er!



Kommentera
Postat av: Livet i byn

Krya på dig! Man bör altlså vara frisk för att vara sjuk och allra helst frisk om man ska ta sig fram i telefonkön till läkaren. Suck!!

~Livet i byn

2008-02-15 @ 18:21:24
URL: http://livetibyn.blogg.se
Postat av: Nettan

Men stackare...döv i ena & vatten i det andra & lunginflammation...vad har du gjort för ont !
Hoppas det snart löser sig & ta hand om dig själv.
Kram Nettan

2008-02-15 @ 19:05:22
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Annika

Bllläää... hoppas pencillinet tar nu då... :(

*kraaaaaaaaaaam*

2008-02-15 @ 20:29:00
Postat av: petra

usch, det är aldrig kul att vara sjuk.
krya på dig.

ha en så bra helg som det går.

kramen

2008-02-15 @ 22:16:53
URL: http://godisfrun.blogg.se
Postat av: Anna

Hoppas denna kur hjälper bättre. Krya på dig =)

2008-02-15 @ 22:24:27
URL: http://www.mittlillabo.blogg.se
Postat av: jenny

vilket elände....vet ju själv hur det är när det slår lock för örat men som släpper rätt fort, kan inte tänka mig hur det är och ha det hela tiden. Hoppas verkligen att antibiotikan hjälper nu.Kram/jenny

2008-02-15 @ 22:36:44
URL: http://www.jennyshus.webblogg.se
Postat av: Scaniatjejen

Din stackare! Hoppas de nya tabletterna hjälper bättre. Inte nog med att man ska vara sjuk och eländig, man ska orka bråka med sjukvården också... Krya på dig!

2008-02-16 @ 17:25:10
URL: http://scaniatjejen.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0