Tisdagsmat

När inte ens hemmagjord potatissallad och lövbiff smakar gott då vet man att man är förkyld.
Finns ett antal portioner kvar i kylen till L när han kommer hem.

Själv ska jag sjunka ner i soffan med en kopp the och försöka att hålla mig vaken tills underbara Bygglov börjar.
Huruvida jag kommer att orka med att se Carolina Gynnings hatälskade program klockan nio är tveksamt.
Igårkväll stupade jag i säng halv tio vilket är enormt tidigt för att va mig.

Receptet till potatisalladen hittade jag på på den här sidan.
Arrade dock om det något. Använde turkisk youghurt istället för creme fraiche. Youghurten blandade jag med ca 1 ½ dl vispad grädde. Istället för att bara ha kokt, kall, skivad potatis hade jag även i lite finhackad purjolök och kapris.
Gott till lövbiff.

Gó kväll!

image693

Text & Bild©hilajns.blogg.se



 



Kommentera
Postat av: jenny

oj vad gott det lät.trots att jag är proppmätt så blev jag sugen:-)
Tack för recepttipset
Kram/jenny

2008-02-05 @ 18:54:04
URL: http://www.jennyshus.webblogg.se
Postat av: Lottis

Det där låter supergott. Får jag nog fixa till nån kväll :-) Ikväll däremot blir det fullkornspaj från Felix med lax och spenat. Inte lika gott som potatissallad, men det duger... Krya på er! Kram kram

2008-02-05 @ 19:40:37
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Liza

Ser så gott ut! Tack för tipsen! Jag gjorde paj idag, broccoli och bacon. Blev kanongod!!
Hoppas du blir frisk snart!
KRAM!

2008-02-05 @ 21:16:52
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: annica

tack för tipset, det måste jag testa!

2008-02-05 @ 21:55:25
URL: http://www.branting.org

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0