Äntligen vardag igen

Äntligen är alla helger över och det vanliga livet med jobb, skola och dagis tar så sakteliga sin början igen. 
Skolorna har börjat för alla utom för G som har studiedag idag. Varför man nu startar upp efter ett långt jullov med en studiedag. Har lärarna inte haft tid att förbereda den kommande vårterminen utan måste starta upp med en dags planering?
Handlar egentligen inte så mycket om att kritisera skolornas upplägg utan om att jag hade sett framemot att ha huset för mig själv idag (sambon jobbar sin första dag efter ledighet) efter ett långt jullov med "fem i familjenliv".

Idag ska jag ägna en del av dagen åt att städa bort julen. Har fortfarande inte införskaffat några kartonger så tills det sker får soffbordet uppe i allrummet agera avlastningscentral för allt som har med jul att göra.
Gardinerna i köket får dock hänga kvar ett tag till då jag är sugen på att köpa något nytt tyg.
Visserligen tycker jag fortfarande mycket om panellängderna från Village som jag köpte i våras men det vore fräscht med något nytt. Dessutom är det väl aldrig fel att ha några att byta med... 
Det tråkiga är att det fortfarande är långt kvar tills lönen dyker upp på kontot så kanske får jag lägga band på mig tills i slutet av månaden. 
Svårt då jag förutom gardiner vill köpa en lampa till tvbänken, en lampa till hallen och lite annat smått och gott som jag spanat in båd här och där.
Bara att andas djupt och så sakteliga invänta den 27... 

För en tid sen när vi var på Ica och handlade mat slank två nyheter från Abba ner i kundvagnen. Nja, de kanske inte går under kategorin nyheter längre men vi har inte köpt hem dem tidigare så för oss är de nya.
Makrill på tub och tonfisk på tub.
Känns som en lyxpryl som jag egentligen kan störa mig på då det kostar mer att köpa makrill och tonfisk på tub än i vanlig konservburk.
Ångrar dock inte inköpet. Makrillen har blivit en favorit hos W och själv tycker jag att den smakar godare än den man köper i burk. Dessutom slipper man allt kladd med att öppna en burk, få röda illaluktande fiskstänk överallt, att förvara överbliven makrill i kylen (för inte äter jag och W upp en hel burk till frukost) och det mest positiva är att både tonfisken och makrillen är finfördelade i tuben så att den lägger sig som en jämnt fördelad delikatess på mackan. Så gott minsann:)

Nä nu ska julen förflyttas en trappa upp!

image662

Text och Kollage:Privat© Bild:Abba.se


























 



Kommentera
Postat av: Tiagirl

Makrillen på tub var jag också imponerad av faktiskt. Har tyckt det verkade dyrt... Men köpte nångång då alla är tokiga i makrill här. För det första var det gott faktiskt. Sen så blev det nog inte dyrare alls då man tog mindre på och kunde bre ut det och så det där skvättandet man slapp...
Nä, pluspoäng helt klart!!!!

2008-01-07 @ 14:52:09
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Lottis

Makrillen har jag oxå testat. Det är bara jag som äter makrill och det känns jätteonödigt att ta upp en burk bara till mig, men med tuben blev det ju så mycket smidigare :-) Gott är det oxå :-) Ska testa tonfisken oxå, den har jag nog inte sett tidigare, eller i alla fall inte tänkt på...
Ha en bra kväll! Kram kram

2008-01-07 @ 17:37:58
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Här har till och med BARNEN "reagerat" på att terminen börjar med en studiedag!!!
"Skönare att ha ledigt sedan". Eftersom jag har flera lärare i vänkretsen har jag deras kommentar också och de tycker det är perfekt att starta upp - utan elever...

Makrill på tub, där tror jag minsann att jag fick ett gott tips.

2008-01-07 @ 19:55:52
URL: http://malinbayard.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0