Curlz

Hemma i hemmets sköna vrå efter en dag på jobbet med full styrka och stark fokusering på ämnet kör.
Vilken repertoar ska sjungas när. Vilka musiker ska vara med. Vilka torsdagar ska det vara fika m.m.
Har gjort utskick med massor av information till alla dessa frivilliga entusiaster som bara dyker upp vecka efter vecka och delar med sig av sina röster, sin energi och sångarglädje.
Vad än alla dessa mångårsutbildade människor och andra partinissar som ska ha ett ord med i allting (även om de sen varken deltar i verksamheten eller det som all övning leder fram till) påstår så är musiken oerhört betydelsefull för otroligt många.  Musiken har en förmåga att beröra människor, förmedla en känsla, understryka och förklara en text (för att nämna en bråkdel av allt det som musik gör med oss individer). Ibland långt mer än det krångliga ordet lyckas med.
Utan musik skulle firman få lägga ner!

Ska göra en kopp vaniljte med mycket mjölk och invänta att klockan slår läggninsdax. Hoppas på en natt med en gott sovande dotter. Tre nätter i rad har hon vaknat, inte kunnat somna om, för att sen vilja ligga i vår säng.
Det i kombination med den här förbaskade snorhistorian tröttar ut mig.
Idag när jag snöt mig för trehundraelfte gången tjöt det till i örat. Skrämde visst slag på det ständigt återkommande locket. Gjorde ont som sjutton.
Nog med klag denna dag...

Klaga kan man istället göra när man ser bildbevis på hur jag såg ut i håret i söndagskväll när E använde sin nya locktång och plattång i ett försök att styla mig till sin egen ålder. Dvs hälften av min ålder!

image667

Text & Bild är PRIVATA och tillhör:hilajns.blogg.se©


Kommentera
Postat av: Annika

Så nygg i håret du blev... :)
Har hon fått/köpt den där rosa svindyra plattång? ghd eller vad den heter?
Det är väl en av de som går att locka och platta med...

Fy för snor och ont i örat.... *bläää*

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

2008-01-09 @ 20:04:37
Postat av: AKP

Tusen tack ! =)
Ja, kul att dom ringde, men nervöst :S

2008-01-09 @ 20:05:10
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: Sus i Hus

Usch och fy för dessa förkylningar jag är så trött på min nu. Krya på dig!

2008-01-09 @ 21:28:09
URL: http://susihus.blogg.se
Postat av: Nilla

Vad roligt det låter
och vad fin du är!

2008-01-09 @ 21:34:57
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Pernilla

Tycker dottern lyckades jättebra med ditt hår! Gillar när man har både rakt och lockigt! Dottern hemma önskar sig en locktång nu.. fastän hon har självlockigt hår! haha
kram

2008-01-10 @ 11:19:57
URL: http://www.perlan.org

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0