EM

Både jag och L har överlevt helgen utan att drabbas av kräksjukan (kanske inte ska ropa hej...). Otroligt med tanke på att det inte var den lilla varianten av sjukdomen W drog på sig i torsdags kväll.
Tack för alla peppande kommentarer!
Jag har verkligen toppat mitt matintag med vitpepparkorn, Trevis, Verum hälsofil och en och annan alkoholhaltig dryck så det vore iofs inte konstigt om jag får ont i magen...

Idag har W varit på Upptäckarna och jag har fått lite egentid som jag använt till att stapla in kartongerna med julpynt i på vinden, dammsuga och vika och proppa garderoberna fulla med några tvättomgångar som legat på hög hela helgen.
Stannade till på EM möbler när det var dax för hämtning av W. Jag har otroligt nog inte varit in där någongång trots att jag åker förbi affären varje dag på väg till jobbet. 
Spanade på en lampstomme och skärm och några kuddfodral som skulle vara urläckra i vardagsrumssoffan. Köpte inget av det eftersom julmat och julklappsshoppingen fortfarande bränner i min plånbok.
Stod länge vid deras vägg med Cult Design. Finns så mycket jag vill ha och när man träffar på ett såpass stort utbud får jag svårt att hålla mig till den i förhand tänkta inköpslistan och börjar sväva ut i tankar som "men det där skulle vara väldigt snyggt där och den där måste jag har för att komplettera med den där osv osv".
Jag hade hoppats på att få se något ur vårkollektionen irl men den skulle inte dyka upp förrän i nästa vecka.

Ska mäta min tavellist och kolla igenom några tankar jag har innan jag ger mig in på att shoppa Cult så därför gick jag helt otroligt nog därifrån tomhänt.
Eller njae, jag menar, jag köpte inget Cult men två knippar med grönt gräs till fönsterbänken i vardagsrummet var jag bara tvungen att få med mig hem.
Kan tyckas stelt och trist med plastblommor men hemma hos oss är det toppen att inte ha levande växter i varenda kruka. Mycket grönt men bara hälften som behöver skötas om:)

image676
Text och bild tillhör:hilajns.blogg.se©


Kommentera
Postat av: MO

Håller med dig, hellre fejkblommor som är fina o gröna ( o som faktiskt ser så äkta ut som det bara går) än levande döda...om du förstår vad jag menar. Har fortfarande inte blivit färdig att ta mig dit. Jättefina blommor du köpt...precis min smak...kram

2008-01-14 @ 15:00:35
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Birgitta

Hej! Visst är det jobbigt att gå och tråna efter saker men man vet att plånboken inte skulle tycka om det! Så är jag varenda gång jag är i vår bokhandel! Usch med kräksjukan...det slipper jag gärna! Har aldrig haft magsjuka eller någon kräksjuka så peppar peppar ta i trä! Sköt om er!
Kram Birgitta

2008-01-14 @ 16:20:10
URL: http://www.nogg.se/birgaijngs
Postat av: Malinbayard

Ögonshopping är ju alldeles gratis och kan ofta erbjuda storslagna idéer!
Jag har en plastorchidée som jag fick av min svärmor och den är otroligt vacker. Ser att många går och känner på den för att kolla om den ÄR äkta eller ej. Det är gott betyg det.

2008-01-14 @ 18:14:02
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Nettan

Skulle oxå kunna tänka mig några sådana växter lite här& var, har fönster som är så mörka där inga blommor trivs.
Ja usch, känner igen mig när " shoppingtarmen " suger, men vad gör man när plånboken gapar tom...
Kram Nettan

2008-01-14 @ 19:31:52
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Lisa

hihi fiffigt med plastväxter! Inga bruna blad där inte. :)

2008-01-15 @ 13:13:13
URL: http://majamyra.blogspot.com
Postat av: Petra

ooosch tur att du slapp kräksjukan *peppar peppar*
=)

2008-01-15 @ 15:45:14
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Hanna

Härligt med lite grönt! och jag håller med dig, alla gånger är det väldigt praktiskt med plastblommor! =)

Ha en fortsatt trevlig vecka!
/Hanna

2008-01-15 @ 16:49:36
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: Susihus

Det är skönt att få "inspirationsshoppa" ibland, när man bara tittar och kan känna sig för lite. Plånboken tackar och bockar iallafall hihi=) Ha en toppenkväll, Kram

2008-01-15 @ 18:54:29
URL: http://susihus.blogg.se
Postat av: AKP

Tycker absolut inte att det är nåt fel med lite plastblommor!
Dom pryder sin plats väl och som sagt, bara hälften så många att sköta om!
Perfekt!! :)

2008-01-15 @ 20:17:38
URL: http://akp.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0