Ledig fredag

Förstår inte vad det är för hiskelig bacill som har angripit mig.
Har varit förkyld i varierande styrka och grad sen november. Ena dagen känns det som att nu håller det på att ge med sig för att sen ändra sig drastiskt till dagen därpå.
Är trött på att vara snorig, ha huvudvärk och hosta nu men inser att så länge flertalet av familjemedlemmarna är detsamma så går dessa envisa bacillerna bara runt runt hos oss.

Dagens ledighet från jobbet skapar oändliga möjligheter.
Jag har planer på att scrappa ett receptvykort som ska hamna hos några som är mycket förtjusta i ananaspaj. Vill besöka EM-möblers rea (har spanat lite i deras fönster på väg till jobbet och det är helt klart värt ett stopp). Måste till apoteket och köpa snorbefriande medel.
Marken är fortfarande täckt av ett vitt puder så kanske lite utomhusaktiviteter vore både uppiggande och kul.
Vi får se vad det blir.
 

image658

Text & Bild:Privat©


Kommentera
Postat av: MO

Harinte kollat in EM.s rea, det är kanske värt ett besök, skulle vilja ha nya matsalsstolar...eller vad jag ska kalla det. Här är oxå snö, äntligen, fast idag blåser det som sjutton, inte mysigt. Ha de bra, krya på dig, kram

2008-01-04 @ 15:21:38
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Tror att det snöat mest över vår by i hela landet. *fniss* Vi var i Västervik i dag och där var det bara någon decimeter, men det blåser alltid friskt där ifrån havet så det kändes som världens vargavinter ändå...

2008-01-04 @ 18:17:06
Postat av: Liza

God middag!(så formellt det där lät :D)
Du frågade om mitt lilla hus.. jag fann det i en inredningsbutik här i Piteå som heter Keramix. Vet att Village har sålt det tidigare!
Ha en trevlig helg! och krya på dig!
KRAM!

2008-01-04 @ 19:31:19
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Liza

Glömde: Tyget heter Blomma och kommer från Mairo, det är ännu vackrare i verkligheten än på bild.
KRAM igen!

2008-01-04 @ 21:05:56
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Camilla

Förkyld sen i november låter inte som någon höjdare! Krya på dig och hoppas du hittar något bra på rean!

2008-01-05 @ 10:02:07
URL: http://www.camillasnyahem.blogspot.com
Postat av: mia dh

Hoppas det släpper, vi har varit risiga från och till hela hösten/förvintern ,men har hållt oss friska nu ett bra tag, peppar peppar. Ha en mysig helg och jag blir jättenyfiken på ditt receptkort, vill se, vill se, vill se. Sade jag att jag vill se:)

2008-01-05 @ 10:08:40
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0