Lilla barn

Efter att ha haft min lediga måndag för denna veckan så var det bara att pallra sig upp när mobilen ringde imorse, denna vanliga vardagstisdag, och börja med morgonbestyren.
Gick ganska smärtfritt med påklädning och tandborstning så strax efter åtta stod vi vid dörren redo för att åka till dagis.
Då säger W att hon har ont i magen. Jätteont och att hon tror att hon ska kräkas.
Time out på två sekunder då min hjärna jobbar på högtryck.
Är hon sjuk igen, är hon hungrig (hon vill gärna äta frukost så fort hon kliver ur sängen på morgonen), är det oro över att bli sjuk på dagis som i torsdags eller är det hennes sätt att protestera mot att gå till dagis idag.
Ofta säger hon att hon inte vill till dagis och har svårt att skiljas från mig vid lämningen men det går alltid över.  Oftast innan jag ens har hunnit lämna parkeringen.
Efter den korta betänktetid väljer jag att handla med inställningen att hon protesterar över att bli lämnad på dagis. Alltså peppar jag och vi går ut till bilen.
Hon säger inget mer om magont på vägen dit och lämningen går utan gråt fast en aningens fler pussar än vanligt.
På dörren till W:s avdelning sitter en skylt där personalen informerar om att det går magsjuka på avdelningen.
Får småångest med tanke på att hon nyss har varit sjuk men har ingen möjlighet att jobba hemmifrån på förmiddagen så det är bara att ge sig iväg.
Efter att ha varit på jobbet en kvart ringer telefonen.
Fröken berättar att W har inte ätit någon frukost och ligger likblek i kapprummet med en hink bredvid sig och säger att hon kommer att kräkas.
Jag slänger ihop en Icakasse med massor av noter och sätter mig i bilen. Ställer in mig på att jobba hemmifrån med barnkörernas vårrepetoar.
Nästan framme vid dagis ringer fröken igen och då är jag säker på att hon ska säga att W har spytt ner hela kapprummet.
Istället hade hon fått tillbaka färgen i ansiktet och sagt att hon ville leka med de andra barnen så de tycker inte att jag behöver komma.
Till saken hör att sen i lördags har vi inte haft några sjukdomssymptom här hemma. W har ätit och sovit bra.

Jag vänder tillbaks till jobbet och är glad för varje minut som jag får jobba. 
För att inte tänka på magsjukan och oron över att det är något annat som W mår dåligt av håller jag mig sysselsatt i maxfart resten av dagen.
Ringde och kollade läget vid lunch men då var allt bra vilket kändes oerhört skönt.
Hoppas bara att resten av veckan rullar på utan några likbleka anfall för annars måste jag ta itu med det och prata med dagis och fabror doktorn kanske.

image678

Text och Bild är PRIVATA och tillhör:hilajns.blogg.se©


Kommentera
Postat av: AKP

Va skönt att hon inte fick magsjuka!!
Men, de är verkligen hur många som helst som är sjuka, hela tiden...mycke mer än vanligt tycker jag!
Undra om det har något med vårt klimat att göra.
hmm..

2008-01-15 @ 20:15:29
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: Annika

Skönt att hon mådde bättre sen..

Ååååh.. så lik dig hon är... :) Mer och mer för var dag tycker jag... :)

2008-01-15 @ 21:41:24
Postat av: Annika

Skönt att hon mådde bättre sen..

Ååååh.. så lik dig hon är... :) Mer och mer för var dag tycker jag... :)

2008-01-15 @ 21:42:43
Postat av: annica

skönt att hon piggade på sig! härliga bilder! en ny stjärna kanske!? hon har rätta looken och blicken där på bilden =) söt!

2008-01-15 @ 22:21:33
URL: http://www.branting.org
Postat av: Malinbayard

Å, vad det är SVÅRT det där!!!
Jag har alltid varit lite "hård".
"Det går över ska du se, annars får A ringa!"
Sedan har JAG haft en ständig oro och "malande" i huvud och egen mage klippt hela dagen om mitt lilla barn. Sedan när jag kommit hem (här hämtade pappan varje dag hos dagmamman)så var det oftast ingen som ens påtalade den där eventuella sjukdomen på morgonkulan...
Ännu svårare är det ju när det faktiskt ÄR baciller i omlopp. *mera vitpeppar åt folket*

2008-01-15 @ 23:11:38
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Mija

Oh, det är en så svår balansgång sånt där. Jag genomgår nästan exakt samma sak som du, men jag "vågar inte " skriva om det fullt ut på bloggen.. Lillan vill inte gå till skolan. Klagar på magont, ont i örat, vad som helst.. HUR ska man veta om det är sant eller bara en tröstlös ursäkt för att slippa skolan?? Jag går på min magkänsla... ÄR hon sjuk på "riktigt" så ringer de, det förväntar jag mig... jag litar på att de gör de..

Men det är svårt! Absolut.

2008-01-16 @ 09:49:29
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Terese

Vad skönt att hon blev piggare! Jag tycker det är jättejobbigt sånt där när de klagar och inte vill. Min dotter klagar mycket på ont i magen och ont i pannan (huvudet)

Hoppas hon får hålla sig frisk nu!

2008-01-16 @ 10:45:10
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Nina

Du e utmanad.
http://snostjarna.blogspot.com/search/label/utmanad

2008-01-16 @ 11:02:01
URL: http://snostjarna.blogspot.com
Postat av: signe

Hon är så himla söt! :) Skönt att hon höll sig frisk!

2008-01-16 @ 11:55:23
URL: http://de-signe.blogspot.com
Postat av: Anna

Dom underbara barnen är snart äldre och då kommer vi att se tillbaka på den här tiden, fylld med magsjuka, löss,kampen till eller i mitt fall från dagis. De är bara att härda ut och njuta av de stunder allt flyter...

2008-01-16 @ 22:56:14

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0