Någongång ibland

Vissa morgnar är man besparad från trots, motsägelser, skrik, hot om indragen kärlek, krångel med kläder som inte vill tas på och andra mindre trevliga påhopp som gör att den ömma modern blir stressad och dryper av svett innan ytterdörren ens har öppnats för att sen frysa när svetten torkar innanför kläderna för att man i minusgrader tvingas jaga och mota in en nyss fylld fyraåring i bilen och spänna fast krånglet med bältet under högljudda beklaganden som hotar att väcka hela gatan som ligger i dvala (är det BARA jag som jobbar den här veckan?!).
Fast sådana morgnar existerar inte i mitt liv.

Min underbart söta dotter tar på sig de kläder som mamma bestämmer, dvs härligt orange och bruna retroinspirerade Lindexplagg (ja, jag återlever just nu mitt 70-tal pånytt).
Hon tillåter både borstning av sitt toviga hår och att jag tar på henne hårbandet som hon häromdagen inte kunde tänka sig att använda förrän hon blev äldre (den människan har aldrig gillat diadem och liknande hårband trots att hon har tio olika uppsättningar då jag tycker att just hårband är det optimala när man har ett sådant flygigt hår och ägnar en sekund per minut åt att stryka bort envisa slingor från ansiktet).
Tandtroll och morgonandedräkt avlägsnas på toaletten utan problem. Ja om "lilla" W får vara med förstås och bli utsatt för samma sak fast med sin egen lilla tandborste.
Lilla W är stora W:s barn (hon fick dockan när hon fyllde fyra) och det är viktigt att man tar hand om henne på samma sätt som man tar hand om ett litet barn. Oerhört viktigt är det att bära henne rätt.
Om man bara håller i ena armen kommer det snart ett beklagande från stora W att så får man INTE hålla ett barn *fnys*.
Kan tänka mig att dockans namn delvis kommer från dagis där det fram tills i somras gick en äldre flicka med namnet W. Hon fick det titeln stora W när vår W började på avdelningen.

Som sagt två morgnar i rad har en positiv energi vilat över Melon Lane nummer nio.
Tvivlar dock på att detta är något ihållande...
Märks tydligt på W att en heldag på dagis fylld av bus, lek och lärande saker tar på krafterna när man har haft jullovsledigt.
Som tur är så är vi lediga under morgondagen:D

image657
Måste bara tillägga att igår när L hämtade på dagis berömde de W för att hon är så duktig och ordentlig av sig *stolt mamma* ♥


Kommentera
Postat av: Malinbayard

Jag sitter här och känner mig som en gammal tant, jag har ju nästan glömt bort (förträngt?!) hur svetten rann på morgonkulan för inte allt för många år sedan.
Jag är djupt imponerad över att MAMMA får bestämma klädseln!!!
Visst får man vara STOLT över att de små liven sköter sig så bra utan mor och far!!!

2008-01-03 @ 13:04:13
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Lisa

haha känner precis igen mig i det första du skrev...och ibland kan man faktiskt bli besparad det och det är ju skönt. Vilken fin tröja W har.

2008-01-03 @ 20:22:34
URL: http://majamyra.blogspot.com
Postat av: Sofie

Oj, vad söt hon är din dotter :) Hon verkar vara så rar! God fortsättning och trevlig helg på dig! Kramar, Sofie

2008-01-03 @ 21:30:08
URL: http://lufthav.blogg.se
Postat av: Anna

Jag har precis lämnat tillbaka den tröjan/tunikan pga fel storlek och 110 var såklart slut. Den är SÅ fin. Passar bra på stora W också.
Vi har en trotsig 1,7-åring nu. Jag dryper i svett vid varje klädmoment och blöjmoment. Jag är tacksam för varje dag storasyster är självgånde och medgörlig.

2008-01-03 @ 22:50:18
URL: http://mittlillabo.blogg.se
Postat av: mia dh

Lindex har underbara barnkläder, ha en fin dag.

2008-01-04 @ 09:11:36
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Therese

Vilka underbara foton på din söta dotter.
Kram

Postat av: pia

jag är faktiskt lite rädd för måndag morgonen nästa vecka...då allt börjar...får se om det går lika smärtfritt som för er;)
ha det gott!
kram

2008-01-04 @ 11:36:44
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: Birgitta

hihi...det kan vara ett evigt bekymmer och detta att kärleken är indragen en stund, men så kommer den där kramen...har hört av mina kompisar som är mammor!!! Det är tydligen lite av varje mammas djupa veck på morgnarna! Ha en skön fredag! KRAM Birgitta

2008-01-04 @ 11:49:04
URL: http://blogg.passagen.se/bigganpiggan
Postat av: Anna

Nu har jag hittat en tröja i Skellefteå istället -fast det blev en grön/rosa. Mor och dotter är så nöjda.

2008-01-04 @ 18:29:34
URL: http://mittlillabo

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0