Grodan flyttar in

Eftersom lillebror är i antågande (eller njae det är ju ett tag kvar ännu) så har jag passat på att rensa lite bland W:s leksaker och förpassat bebissakerna och sådant som hon inte leker med längre upp till hans blivande rum.
Nu visar det sig att hon har lite svårt för det där att ge bort sina leksaker till honom.
Hon säger att han får låna dem, han får inte dem, och att han inte får dregla på dem.
Lätt att undvika.

På rummet hamnade även en gul anka som spelar ett trettiotal olika melodier (en sådan man blir galen på efter ett tag).
Ankan fick W av mormor som liten. Något som hon har superkoll på.
Jag satte ankan på en av de nyuppsatta hyllorna från Ikea som gapar väldigt tomma i väntan på lite smått och gott.
Där stod den flera dagar till en morgon för några dagar sen då W kommer in på toaletten när jag står och sminkar mig.
Hon berättar att hon har tagit bort ankan för lillebror behöver inte den ännu för han har ju inte kommit ut än och att hon har gett honom sin mjuka groda istället för den vill hon ändå inte ha.
Sen går hon ner till sitt rum.
Utan att invänta ev. kommentar från mig.

På väg ner kikar jag in på lillebrors rum.
W måste ha tagit en pall till hjälp för den bortskänkta grodan har hon placerat på samma hylla, med benen hängande ner över kanten, som jag själv hade satt ankan på.
Förstår att hon var nöjd med sin insats och tyckte att det inte fanns någon anledning till att diskutera det lilla bytet med mig...


Bild:hilajns.blogg.se©


Kommentera
Postat av: Mia

Hehe. kluriga små barn :)

En sån där anka har min son också. Han var livrädd för den i flera månader...

2008-07-12 @ 10:33:25
URL: http://iwannabefree.blogg.se/
Postat av: Malin B

Nä, inte ett dugg att diskutera! Sina egna saker gör man som man vill med. Så enkelt är det! ;)

Grodan gör sig dessutom himla bra på hyllan.

2008-07-12 @ 18:09:48
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

haha va go hon är lilla W :D

min E hade också svårt att ge bort saker innan L var född... sen när hon väl kom så var det "ähh...hon kan få den hon är ju bara en bäääbis" han kände sig nog lite stor och duktig då.... fast dregla på sakerna fick hon ju förstås inte! hihI!

2008-07-13 @ 10:11:14
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: L I S A

Förstår henne....det kan vara svårt att skiljas från nåt trots att man inte leker med det längre....ser det "all the time" här hemma! Men jag tycker att det är en viktig grej att göra ändå, att visa att man faktiskt ska dela med sej till sina syskon...MEN det går faktiskt lika bra med en groda som med en anka, och så passade ju grodan sååå bra på hyllan!

(dessutom var det en uuuunderbar gardin i rummet!)



ha det gott, jag förstår att ni längtar efter lillebror!

2008-07-13 @ 10:19:08
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0