Tre hopp

En trött mamma och en trött dotter kom på att kvällen skulle ägnas åt att hoppa rep.
Band fast hopprepet i stupröret och började med något som vi döpte till "ormen". Dvs repet ringlar på marken med hjälp av den gravida mamman och den hyperövertrötta dottern ska hoppa över utan att nudda repet.

Avancerade till "vaggan" som innebär att mamman gungar repet fram och tillbaka med en slapp höger arm ca tjugo centimeter ovan marken. Dottern ska hoppa över, fortfarande med samma frenetiska energi, men nu är det ok om man råkar nudda repet.

Efter att ha klarat av både ormen och vaggan tyckte mamman att det var dax för att testa lite riktig rephoppning.
Motståndet för det var enormt men med lite lirkning och peppning lyckades mamman och dottern tillsammans med konststycket att få den lilla trötta människan att hoppa samtidigt som den stora trötta människan ropade (hmm skrek) hoppa och vevade i en framåtlutad position att för att få repet att vara precis där dottern valde att befinna sig vid hoppen.

Lyckan var total när ett hopp klarades.
Än större när två hopp i följd prickades in.
Vi övade och övade, var och en på sitt sätt med sin uppgift, och klarade fyra hopp en gång men valde att fokusera på tre som var det antal hopp som hoppades i följd flest gånger och gick toppenbra.

En kväll att minnas. Den kvällen som W lärde sig att hoppa rep. 
Min stora tjej♥

Bild:hilajns.blogg.se©



Kommentera
Postat av: Camilla

Ja, inte är det roligt inte...

Men jag slipper. Jag sköter markservicen. :)



Vad duktig din "stora" tjej är...

Härä r vi uppe i ca 55 hopp som rekord. :)



Ha en bra sommar. För det är väl nu den kommer.

2008-07-02 @ 22:36:37
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: Zun

Åh, så nostalgisk jag blev nu.... och lite skrajsen med tanke på alla skrubbsår man fått från den hårda asfalten under diverse hoppövningar... Jag försökte hoppa rep häromveckan i rent träningsyfte - det ska ju vara sååååå bra för konditionen - men gav upp rätt snart. Det var urtrist, trots söta dotterns nyckelpigehandtag ;-)



Kram!!!!

2008-07-03 @ 00:02:38
URL: http://zunderbar.blogspot.com
Postat av: Malin B

Wow!!!

Blir lite nostalgisk minsann.

2008-07-03 @ 07:53:59
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja verkligen vardagslyx att få sova känner jag! =)

2008-07-03 @ 12:11:54
URL: http://onechicmama.blogg.se/
Postat av: karro

vågade du dig på det med magen o allt? ;) men va kul ni har haft, verkligen ett minne för livet. inte dåligt av lill-tjejen avv lära sig hoppa hopprep, det är inte det lättaste...

kramar!

2008-07-03 @ 21:37:16
URL: http://karofina.blogspot.com
Postat av: Petra Bloggar

vad hurtig du är! får flashbacks från min barndom! hoppar ungar rep nuförtiden? då finns det ju hopp om livet :D känns mest som om det är datorer som gäller och själv föregår jag inte med ett strålande exempel känner jag nu tittar på mig själv haha!

kram

2008-07-03 @ 22:06:21
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: Sofie

Nämen åh, vad roligt :) En stor dag för henne! Blir nostalgisk när du nämner alla klassiska hopprepslekar. Kramar, Sofie

2008-07-03 @ 23:39:23
URL: http://syssla.blogspot.com
Postat av: I D A

va söt :)

2008-07-06 @ 20:23:19
URL: http://idamattsson.blogg.se/
Postat av: Nettan

Wow, ännu en sommarsak att hitta på med dottern! Tack för tipset!

Kram

2008-07-08 @ 22:52:14
URL: http://www.reflektioner.org

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0