Sommarlovsfirande

Igår onsdags firade jag och W att årets semester respektive sommarlov började.
Ingen mer vistelse på jobbet på tre och en halv vecka för mig och inga lämningar på dagis på lika lång tid.
Eftersom vädret var strålande besökte vi den närliggande badplatsen för första gången och blev enbart positivt överraskade. 
Ja det kanske inte är något att hurra för om man är tonåring/vuxen och vill ut på väldigt djupt vatten men för barnfamiljer är stället perfekt.
Brygga, sandstrand som övergår i gräsmatta, ljummet vatten (nu ljög jag) och en allmänt trevlig miljö.
W njöt i fulla drag och tillbringade inte många minuter på land och jag njöt minst lika mycket av lugnet och att vada omkring med mina svullna fötter i det svalkande vattnet.
Vi avslutade vårt "firande" med mat och glass på Mc Donalds och med att lightspana i klädaffärer.




Bilder:hilajns.blogg.se©

Jag älskar ju så klart att umgås med min dotter, lyssna till hennes funderingar om livet, se henne utforska saker och hennes starka längtan efter kontakt gör att hon pratar med de flesta människor hon möter vilket är väldigt spännande och underbart att bevittna på lite avstånd.
Samtidigt kan det vara ganska jobbigt att göra många saker ensam med henne.
Hon må vara en liten person men med en enormt stark vilja och förmåga att uttrycka den viljan verbalt (och fysiskt) vilket leder till buntvis med konflikter.
Just nu är jag dessutom inne i en halvdeppig svacka där dessa konflikter tär lite extra på mig. Hänger nog ihop med att jag har konstant ont i benet/höften, är sliten, allmänt trött och en gnutta orolig inför förlossningen eftersom jag tänker tillbaks på hur det gick till när W kom till världen.
Igår var det tom en pina att köra bil för det gjorde ont.
Jag känner mig lite ensam i graviditeten eller hur jag nu ska förklara det. 
Ensam i att tycka att tvättberget på köksön är hemskt att behöva mötas av varenda dag när man går in i köket, den försvinner bara om jag viker ihop den och bär upp den på dess rätta plats.
Ensam om att ständigt torka upp på diskbänk och bänksskivor, rensa upp i avloppet efter att man sköljt av disken och stuva undan torr disk från diskstället i lådorna. Ensam om att dammsuga och sen tycka att det är tråkigt när man går in med skor och det pinande slitet jag lagt ner förfaller snabbt.
Ensam om att hata en surrande fluga i vardagsrummet när man ser på tv i, slå ihjäl den och slänga den i slasken bla, bla, bla... 
Jag känner mig helt enkelt lite ensam, trött och sliten.
Med stor familj och bonusbarn, och andra runt omkring dem så får man ofta hänga på majoriteten av familjens tänk vad gäller livsstil, hemma och socialt. Men vissa saker vill jag t.ex ha i mitt hem för att trivas.
Behövs ju inte mycket för att jag ska ge mycket tillbaks.

Imorgon är en annan dag och då kanske allt ser annorlunda ut. 
Njae, eller en del kanske. Man kan ju alltid hoppas.



 



Kommentera
Postat av: Camilla

Hoppas att i dag blir en bättre dag för dig! Jag har inte följt din blogg förrän nu på slutet, så jag vet inte om du har någon pappa hemma också, eller om du är ensamstående, i så fall måste det ju vara extra kämpigt!

Styrkekram!

2008-07-25 @ 09:30:18
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Annika

I know the feeling... Är på samma skithumör jag med... utan att vara gravid... Är sååå trött på att man är den som ska fixa allt... typ..



Får mina utbrott... och då skärper alla till sig.. men sen är det precis som om de glömmer..



BAAAAAAAAAAAAH!!



Söta badbilder :)



kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2008-07-25 @ 13:26:57
Postat av: Tiagirl

Om inte annat är det himla skönt bara att få gnälla ur sig det... Det finns ju ett antal (gissningsvis) kvinnor som förstår exakt the feeling...



Men tvätten tycker jag ärligt talat att du ska skita i. Ta ditt och W:s och så får dom andra fixa sitt själva.

2008-07-25 @ 15:10:09
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Malin B

Säger som Tiagirl, det är skönt bara att "skriva av sig"!!! =)

Rätt vad det är så har "någon" läst bloggen. fniss

Du har hur som helst en himla söt tjej! =)

2008-07-25 @ 15:39:45
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Camilla

Låter som härlig dag på stranden...

En annan har ju precis avklarat första veckan på jobbet efter semestern... :(



Men vad har du gubben???

2008-07-25 @ 20:45:30
URL: http://camillos.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0