Namnförslag

Idag kallas han kort och gott för lillebror.
Ordet lillebror lockar fram många funderingar, ord och meningar.
Som, "det är han som gör att mammas mage är så stor så hon inte kan resa sig efter att ha läst sagan på kvällen", "när det blir höst kommer lillebror och då blir jag storasyster", "lillebror var från början en magnet", och en hel del massa mer. 

Känns konstigt att kalla det lilla livet i magen för något annat än just lillebror. Det har blivit hans namn. En människa som vi pratar dagligen om. 

W har kommit på att favoritnamnet Linnéa inte passar så bra på en kille. Hon tycker att han ska heta Adam.

L och jag pratar lite smått om namn ibland men så vidare mycket tid har vi inte ägnat åt att grubbla över vad han ska heta. Jag har ganska många förslag och han har några. Ett av dessa känner vi båda lite starkare för medan andra är mer eller mindre svaga.
 Får väl fundera vidare...



Kommentera
Postat av: Malin B

Lillebror fungerar väl utmärkt som "arbetsnamn"?

Tänk på vad NI vill att Lillebror ska heta, av alla "goda råd" kan man bli alldeles tossig. ;)

Eftersom min sons namn är med bland dina funderingar så tycker jag ju att ni har ett himla fint namn bland förslagen!!!

Han hette förresten Ida i magen, jag och L insåg ju ganska omgående att det inte alls skulle fungera så bra i praktiken...

2008-06-26 @ 20:33:03
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Annika

Milton ligger mjukt i munnen.. Precis som W... :)



Namn är inte dte lättaste... hugaligen..



kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

2008-06-26 @ 20:55:03
Postat av: Camilla

Leon är lite häftigt tycker jag! Låter starkt som ett lejon. :)

Ni får klura vidare. :)

Kram!

2008-06-26 @ 21:40:55
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: karro

milton heter min kompis son, det är jättefint. gillar liam med. min son (om jag nu får nån) ska heta noa eller jonatan. tror du får vänta tills han kommer ut, svårt att bestämma nått nu. det kanske blir en liten ivar eller yngve, haha!

kram!

2008-06-26 @ 21:48:07
URL: http://karofina.blogspot.com
Postat av: Sus i Hus

Kan vara svårt att bestämma innan, det kanske bara faller sig när ni ser det lilla knytet. Liam tycker jag är så fint. Må gott och ha en go helg. Kram

2008-06-26 @ 21:55:17
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: tina

Tycker att alla namnen är charmiga...har själv en son som heter Rasmus,vi funderade bla på Oskar,Linus och Emil...men det var en liten Rasmus som tittade ut!!!

Nu är den lille Rasmus nyss fyllda 18....huuuu vad tiden går!



Trevlig helg på dej å kram!

tina/

2008-06-27 @ 21:23:22
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: mia dh

Fina namn allihopa, jag har ytterligare en favorit som jag bjuder på. Melvin tycker jag är jättefint.

2008-06-28 @ 09:00:02
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: m a r i t

Leon eller Måns röstar jag på !!!!

2008-07-02 @ 10:43:06
URL: http://themarit.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oliver, Oscar och Liam var fint =)

2008-07-03 @ 21:08:52

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0