Nittio dagar

Det är nu nittio dagar kvar till bf.
Tvåsiffrigt minsann tills den sparkandes lilla varelsen som har byggt bo i min mage är färdig för levererans.

Den blivande storasystern berättar gärna om ankomsten av lillebror.
Som t.ex vid terminsavslutningen på ridskolan för två veckor sedan då hon glatt upplyste ridläraren om att nu är det sommarlov för hästarna och när vi börjar igen är det höst och då har min lillebror kommit och jag har blivit storasyster.

Längtansfulla frågor som "när kommer han", "är det långt kvar" och "när är det äntligen höst" duggar tätt. Speciellt under kvällstid när det är dax för sovning.
Sen finns det en hel del andra frågor som får en att skratta till (ja oftast iallafall) som "kommer magen att försvinna sen när lillebror har kommit ut", "är dina tuttar så stora för att det är så mycket mat i dem" och "hur kunde lillebror bli lillebror när han va en magnet från början".

Ack vad vi längtar efter dig, lille, lillebror ♥




Kommentera
Postat av: Lottis

Jag vill oxå att det ska bli höst fort :-) För då får vi äntligen flytta in i vårt hus :-) Så jag och W kan ju slå oss ihop då :-) Ha det gott! Kram kram

2008-06-18 @ 18:28:04
URL: http://charlotte77s.blogg.se/
Postat av: Malin B

Inget är som väntans tider!!!

När man väntar på något är det lååånga dagar.

Vilken häftig "nedräknare" du har satt in här.

2008-06-18 @ 18:31:18
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Petra

Inget är så bra som barns kommentarer. Ärliga och rättfram. Så himla härligt.

ha det bra

kram

2008-06-18 @ 23:09:08
URL: http://godisfrun.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0