En annan prins

Har tillbringat dagen med att jobba.
Det är inte många av mina måndagar som ägnas åt jobb eftersom jag oftast har jobbat under helgen men den här måndagen var jag så illa tvungen.
Lyckligtvis så var jobbet förlagt till en naturskön plats, Karlstad golfklubb, och förrutom vacker natur och fridfulla människor som ägnade sig åt sin hobby (jag såg inte en enda golfklubba komma flygandes genom luften) bjöds det på god under dagen.

Lagom till när det var dax att avsluta dagen med att njuta av en pajbuffé var jag tvungen att åka.
W skulle ha avslutning på ridskolan med start 17.45. Med matlåda från kocken i bilen susade jag därifrån och för att komma fram samtidigt till ridskolan som L och W.

W fick sitt tredje ridmärke som var bronshästen (hon började att rida när hon var två och ett halvt år), diplom och sen var det dax för den sista ridlektionen för den här terminen.
Barnen blev uppdelade i två grupper på varsin sida av paddocken. I paddocken var det uppgjort två banor som innehöll slalom moment, en ganska lång travsträcka över bom samt ytterligare ett styrmoment där de skulle rida runt en stor kon. Banan skulle utföras åt båda hållen.
Efter tre gånger sa W att hon inte orkade mer.
Jag försökte peppa på henne och hon vill så gärna och blir så glad när det går bra samtidigt som hon är trött efter en dag på dagis (hennes egna ord), klockan är ganska mycket, det är varmt och favorithästen Prinsen behöver ganska mycket påmaningar för att gå framåt.
Hon lyckades få fram energi så att det räckte åt det sista varvet på hinderbanan och att leda Prinsen tillbaks till stallet.
Efter pussar och kramar till ögonstenen Prinsen och sommarlovskramar till Rebecka som slutar som ridlärare för ridlekis åkte vi och köpte varsin välförtjänt glass.


              Bild:hilajns.blogg.se©



Kommentera
Postat av: Sus i Hus

Så mysigt med riddagis! Ha en härlig sommarkväll. Kram

2008-06-09 @ 22:19:22
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Annika

Liten duktig W :)

2008-06-09 @ 23:03:20
Postat av: Ullen

jäkligt korkat av mej at tinte lägga upp länken till den sidan. gör om gör rätt. Tyvärr e den redan över... sorry...

2008-06-10 @ 08:13:42
URL: http://ulrikaahlqvist.blogg.se/
Postat av: Malin B

Hon började då sannerligen tidigt med sin karriär! =) Vad ska det bliva av denna ridtjej?

2008-06-10 @ 09:02:42
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0