Growing

Jag har inga kläder!
Eller jo, kläder har jag gott om, faktiskt är garderoben och byrån i sovrummet proppfulla med jeans, tröjor och toppar men samtliga är i fel storlek.
Varken bröst eller mage får plats längre.
Nån som vill hyra klädesplagg i storlek S och M resten av året för en symbolisk summa så jag får lite plats till kategorin mammakläder?

För tillfället har jag ett par jeans som jag hittade undangömda troligtvis från när W låg i magen. Till detta finns även en tröja modell tjock. Riktigt tjock! Inte något som jag vill springa omkring i nu när hormonerna skapar värmefeelings och det dessutom är vår i luften.

Jag måste köpa mammakläder.
Men om jag ska slippa köpa nya igen om någon månad vilket jag varken har råd eller lust till att göra så är det väl likabra att köpa lite större i storlek redan nu. Eller?
Fast det är ju inte så snyggt när tyget hänger och slänger runt magen och man har resår från mammabyxorna som slutar uppe i armhålorna.

Ja dessa ilandsproblem...

En tur till stan med siktet inställt på stora toppar och bh:ar som sväljer dessa växande behag.
Får blunda när jag går förbi Vero Modas vårkollektion som INTE finns i mammaklädesstorlek.

image735


Eget kollage med bilder H&M, Ellos och Lindex


Kommentera
Postat av: Lottis

Önskar jag oxå fick köpa såna kläder... *suck* Hoppas i alla fall att du hittar nåt som du gillar :-) Ha en bra lördag! Kram kram

2008-03-15 @ 13:06:48
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Tiagirl

*stööön* En mooooooooooodeblogg.......

*s*

Haha, vilka problem du har och du är ju knappt gravid ju! :)
Då vill du nog inte veta att jag aldirg haft ett endaste mammaklädesplagg på nån av mina tre! :)
Jag har varit så förskonad??? så alla tre har legat såpass långt bakåt så mkt mage har jag inte haft, jo om man "släpper ut den" kanske för det har jag gjort på alla gravidvecka-kort.

*suck* Blir ju så sugen när jag läser om din mage... Men nej. Jag ska INTE tänka om. *hytter med näven* Förresten lär jag väl bli fyrtio innan jag har sex igen. *morr*

2008-03-15 @ 17:14:56
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Nettan

Stackare, men som tur är finns det så mycket snygga Mamma kläder nu, när jag väntade min son -94 fick man klämma sig i snickarbyxor.. =0)
Ha en trevlig kväll...
Kram Nettan

2008-03-15 @ 18:59:27
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: petra

dem gröna brallorna såg ju sköna ut. Tycker det är så mysigt med gravidmage. Lyckos dig.
Vi har 2 busungar så det får räcka. Just nu känns det som att vi inte skaffar fler, men då blir man lite så: ahh, ska jag inte få vara gravid en gång till??hmm, ja nä, just nu ska vi inte. punkt. hihihihihi

ha det så gott
kramen

2008-03-15 @ 23:28:38
URL: http://godisfrun.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Jag hade inte heller (läser Tiagirls inlägg) så mycket mamma-kläder.
Men jag hade lite mjuka kläder och långa tröjor...
Det kanske finns några bra klädesplagg i fin stretch så att du kan köpa att växa snyggt i ändå?
Tyvärr kommer jag inte i storlek S så jag är inte spekulant på att hyra dina kläder i garderoben. *fniss*

2008-03-16 @ 21:53:55

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0