Schlager del två

Sedan lunch har vi sjungit, dansat och lyssnat på "Hur svårt ska det va" och den enda låt som för tillfället kan konkurera med den, enligt W, nämligen "I lågornas sken" med Nordman.
På Ica bjöd W på en liten föreställning framför kassan vilket var trevligt tyckte kassörskan. "wao, wao, i vågornas sken" (det var innan vi hade hunnit lyssna på den ett hundratal gånger så då trodde hon att de sjöng "i vågornas sken").

Nordmans framförande var oerhört gripande tyckte W. Hon har pratat om den brinnande flickan några gånger sen i lördags och undrar om det inte kommer igen på tv snart.
Kom på att jag kunde visa henne på youtube. Hela låten satt hon i mitt knä förundrad över den vita flickgestalten som fladdrade omkring och sen försvann.
Till detta följde en halvlång utläggning om att flickan hade försvunnit i elden och nu fanns det bara rök kvar men det var inte på riktigt.
Så sant, så sant.

Passade även på att se på Linda Bengtzings schlagerframförande av "Hur svårt kan det va". W satt åter igen tyst fullt koncentrerad. Efter halva låten sa hon "han är snygg den där killen".
När jag trodde att hon kollade på Linda satt hon istället och spanade in den ljusa, krulliga hårfagra dansaren!

Nu ska vi, till toner av Nordman och Linda Bengtzing, göra citronsockerkaka.

Ha en trevlig måndag eftermiddag.

image740

W hade pysslat ett hjärta på dagens upptäckare.
Lagom påskigt tycker jag som inte är mycket för fylla huset med kycklingar och påskkärringar.



Kommentera
Postat av: Malinbayard

Vad kul att det ångar fram inlägg hos dig! =)
Jätte snyggt påskhjärta. Jag har tagit fram det barnen gjorde som små och blir så nostalgisk så.
Härligt att höra om era melodifestialframträdanden.
Sådant piggar upp!

2008-03-17 @ 15:55:30
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Hanna

haha.. jag kan inte låta bli att skratta när jag läser dina inlägg ibland :) barn är för roliga!

Vilket sött påskhjärta! själv har jag inte styrt så mycket med påsken än, men det kommer väl när tiden räcker till :)

Tack för din kommetar om min lampa, gillar enkelheten.

Ha en fortatt trevlig måndag!
Kram!

2008-03-17 @ 16:48:22
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: Liza

Härliga inlägg!! Ser framför mig den dansande dottern och den ömma modern!KUUUL!
Påskpyntar inte så mycket.. enkelt och utan krusiduller.. gillar det bäst!!
KRAM!

2008-03-17 @ 19:56:37
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Sus i Hus

Haha ha en härlig dansande dag till schlagertoner.
kram

2008-03-17 @ 22:04:29
URL: http://susihus.blogg.se
Postat av: Livet i byn

Så gulligt, det är inte lätt det där med att uppfatta texten. Man har ju varit med om det själv några gånger.

~Livet i byn

2008-03-18 @ 06:00:34
URL: http://livetibyn.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0