Sköna söndag

Efter fem dagars arbete och kanske en lördag uppbokad med vänner, städning, tvättning, krogbesök eller kanske något firande av någon släkting så kommer då söndagen.
Vilodag nummer ett för många.
Den dag man kanske försöker att låta bli att boka upp något, sover lite längre, följer vasaloppet i tvsoffan medans man njuter av en brunch och under eftermiddagen när man piggat på sig tar man en promenad i det vackra vädret.

Hemma hos oss blir det inget vasaloppstittande med kaffekoppen i ena handen och limerutan i den andra (inte för att jag är speciellt intresserad heller).
Nä. Jag har har nyss kommit hem från jobbpass nummer ett. Hämtat W hos farmor och farfar och precis dragit igång riskokaren.
Sambon väntas snart hem från sitt jobb och sen blir det mat, göra ett snabbkort och sen ska W skjutsas iväg på femårskalas.
Jag ska hem igen och förbereda det sista av kvällens framträdande med kören och iväg till jobbet för att öva med musikerna. Fick lite stressfeeling igår när flöjtisten ringde och berättade den icke välkomnande nyheten att hon har fått bältros.
Som tur var fick jag tag i en annan flöjtist och trixade om lite bland solosångerna så det ska nog ordna sig ändå även om det inte blir som det var tänkt från början.
Ska bli skönt när klockan är halv åtta, jobbet är avklarat och förhoppningsvis blir det lite mat tillsammans innan AKA åker hem igen.
 
Tacka vet jag måndagar.
Den underbara dagen med stort L som i Ledig. De flesta jobbar och det är lugnt på stan, i affärerna och hemma.
Då kan man njuta.
Tyvärr inte imorgon då hela arbetslaget ska åka iväg på något som går under namnet teamutbildning eller som det sades imorse, personalutbildning.

Njut av er söndag!

image722

Text & Bild©hilajns.blogg.se


Kommentera
Postat av: Malinbayard

Lycka till med allt!!!
Jag spelade tvärflöjt i min ungdom! ;)
Tror dock att min lärare blev lite lättad när jag valde att sluta...

2008-03-02 @ 17:25:45
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Scaniatjejen

Ingen lugn dag för dig minsann, hoppas den varit bra ändå.:-) Kram

2008-03-02 @ 22:54:14
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: Emrelilly

Thank you for the informative website

2009-07-23 @ 07:45:17
URL: http://emrelilly.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0