Bärmums

Pga vår dåliga hudstatus just nu (eksem som vägrar att ge med sig trots vår och stark sol) har jag och W i dagarna två kämpat med vår lilla deal att inte äta något sådant som vi vet lockar fram de sämsta sidorna hos oss, dvs rött, irriterande och kliande eksem, som till råga på allt gör att man vaknar på natten för att det kliar så förbaskat.
"Vi ska inte äta något som har färgen rött" lyder regeln enligt W.
Det innebär ingen ketchup, tomater, jordgubbar, jordgubbssaft men inte heller apelsiner, apelsinsaft, citroner m.m.
Något som är tråkigt nu när jordgubbsförsäljarna börjar dugga tätt i gathörn och utanför affärer.
W pratar om jordgubbar och är ledsen för att hon inte får äta dem.

Något som däremot går bra för oss att äta är blåbär vilket jag tänkte köpt med mig hem idag men istället fick jag en glasslåda full med björnbär (även björnbär brukar gå bra att äta) av en arbetskamrat.

W var jätteglad i bilen hem från dagis för att hon skulle få äta bären och berättade glatt för L och storasyster om vad hon hade fått för något gott.

Under eftermiddagen och kvällen har vi tillsammans med lite socker mumsat på de goda björnbären.
Nästan lika gott som jordgubbar som vi håller oss ifrån ett tag till tills eksemet har blivit bättre sen har jag lovat att vi någongång under sommaren ska äta jordgubbar men det är skillnad att äta dem vid något enstaka tillfälle och när huden är i god kondition.

Tror jag ska ta några fler bär tillsammans med lite glass nu och sjunka ner i tvsoffan. Det är ju fredagkväll och så mycket mer än så orkar jag inte åstadkomma en kväll som denna.

image813
Bild:Privat©



Kommentera
Postat av: Lottis

Trist, trist, trist med dessa eksem. Mina egna håller sig lugna just nu, skönt, för det har varit rätt jäkligt hela vintern... *blä* Hoppas ni snart är bättre :-) Ha en bra lördag! Kram kram

2008-05-10 @ 10:33:02
URL: http://charlotte77s.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0