Funderingar

Har en gnagande känsla i kroppen idag som inte verkar vilja sluta upp att förfölja mig.
Efter att ha släppt av en skogsutflyktssugen W på upptäckarna imorse åkta jag hem och sjönk ihop vid datorn med en kopp the.
Var så sugen på ett stort glas kaffe med en massa mjölk men de senaste dagarna har jag småpinats av halsbränna så the fick det bli.
Hade ro till att sitta kvar tills jag hade druckit upp men sen gick det inte längre.
Städade det småotäcka badrummet, proppade tvättmaskinen full med sängkläder, bar upp tvätt och hängde tvätt.

Fick för mig att jag skulle ringa till vårt försäkringsbolag och få detaljinformation om samtliga av våra försäkringar.
För två veckor hade vi ett möte med vår bankman och sen dess så har en fundering funnits på ett ev. byte av försäkringsbolag.
Med mina anteckningar framför mig och de utdrag på skissar på nya försäkringar som vi fick på banken så ser det ut som att vi kan tjäna någon/några hundralappar i månaden och ändå få samma, och tom även högre, status vad gäller våra försäkringar.
Mycket för att man får rabatt om man tecknar minst tre försäkringar samt att banken och försäkringsbolaget har en deal som även den ger en viss rabatt.
Tyvärr går det inte att byta villaförsäkringen förrän i november då den löper helårsvis.
Ja, ja, det tål att tänkas på det där.

Nu ska jag ut och plantera det lilla vårfina jag har hitintills har införskaffat.



Kommentera
Postat av: Malinbayard

Hur som helst är det bra att tänka efter - före!
Ännu bättre då man verkligen slår till och gör slag i saken. =) Må du finna rätt i försäkringsdjungeln.

2008-05-05 @ 15:14:52
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Lallis

Det är alltid bra att vara lite extra noga med sådant.
Härligt med plantering.
Jag ska köpa in lite mer nu till helgen tänkte jag och det ser jag fram emot:)
Ha en fin kväll.
kram Lallis

2008-05-05 @ 19:56:30
URL: http://laila.nolvi.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0