Grönt

Om man har dåliga järnvärden som så sakteliga sjunker än mer i kombination med en kropp som inte mår allt för toppen när den matas med järn i tablettform då ska man äta massor av grön mat.
Ikväll äter jag ärter som huvudrätt. Till det har jag potatismos och stekt falukorv.
Undrar om ärter är rika på järn...

Gröna är de iallafall!

image811
Bild:Privat©



Kommentera
Postat av: Annika

Besvärligt med järnvärde.... :(
Drick järna apelsinjuice när du äter järnrik mat.. då underlättar det upptaget.

Och te... försvårar upptaget av järn.. :(

*kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam*

2008-05-05 @ 19:45:04
Postat av: Malinbayard

Ärtor, grön sallad, SPENAT!
Gillar du leverpastej då?
Jordgubbar!
När jag var gravid proppade jag i mig av detta så barnmorskan trodde att jag hade ätit järntabletter hur länge som helst. Va? Ska man äta det? Inte så lätt att veta allt när man väntar sitt första barn.

2008-05-05 @ 21:47:12
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Camilla

Mmm, jag åt också ärtor i dag i en sallad. Gott! :) Spenat är annars bra. Har du testat Blutsaft på flaska? Min mage gillar inte heller järntabletter.
Kram!

2008-05-06 @ 15:21:06
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0