Hrmpf & Fnys

Inte nog med att jag har ont i min vänstra handled varannan vecka sen en tid tillbaka men måste jag dessutom snava!
Ingen sån där liten snubbling där man under några lååånga sekunder lyckas räta upp kroppen samtidigt som man vänder sig och spanar efter iaktagande ögon utan mer en riktig rejäl framfallssnubbling.
I uppförsläge - i stentrappen - på jobbet.

Om jag tyckte att jag hade ont förut (gravidsvullenheten med vätskebidning gör att min vänstra handled tjorvar vilket den även gjorde när W låg i magen) så är det ingenting mot nu.
Det gör ont när jag öppnar en dörr, när jag kliar mig på ryggen, när jag bär väskan med alla noterna osv.
I väntan på att någon ska förbarma sig över mig med dörrhållning och ryggklining sväljer jag två alvedon för en aningens lindring.

När jag ändå är ute på den negativa cykelvägen (fast jag kan inte cykla för det gör för ont i handleden) kan jag likaså fortsätta med att slänga ur mig en floskel som jag varken brukar använda eller ens tänka på men som jag sen en vecka tillbaks anammar till fullo (för att inte bli galen).
Man kan inte lära gamla hundar sitta.
De blir liksom helt galna när de bestiger ålderns höst. Istället för fokusering kring nytänk, infallsvinklar, respekt andra människors åsikter, arbete och problem uppstår en total förvirring.
Det spanas och vänds kappor åt alla håll och blir mest ingenting rätt uppfattat.
Totalt meningslöst att ha med en sådan att göra.
Dock synd om hundarna, borde heta människor, men då kan det ju inte heta sitta...
Ska sluta med dessa djupa funderingar och försöka avnjuta en hundfri lunch ute i solen.

Hrmpf & Fnys!



Kommentera
Postat av: Annika

Ujuj... du måste ta det lugnt... så du inte gör dig ännu mer illa..
*kramar om*

2008-05-07 @ 22:06:48
Postat av: Malinbayard

RIKTIGA, gamla hundar går att lära sitta! =)
Men det krävs mycket tid och tålamod.

Jag skulle kunna hålla upp dörren åt dig, om den vore belägen i mina trakter. :)

2008-05-08 @ 11:27:34
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: pia

...men söta du, det är klart du får klaga lite du har ju ont å har en jobbig "hund" i närheten, fy å blä!
ha det bra!
hoppas du mår bättre en annan dag:)

kramelikraaam

2008-05-08 @ 21:59:28
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: L I S A

Kram och trevlig helg!

2008-05-09 @ 18:52:30
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: MO

Ojoj, vilken otur du har, var rädd om dig...önskar dig en trevlig helg ändå

2008-05-09 @ 20:30:49
URL: http://www.medaljongen.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0