Rumsrenovering

Efter att i helgen flyttat ut det äldsta bonusbarnet till det sk hångelrummet började jag under gårdagen med renoveringen av hennes före detta rum.
Det som ska bli lillebrors rum.

Caffe latte och chokladfärgen som väggarna tidigare bestod av är ett minne blott. 
Två av fyra väggar har strukits med vit färg och de andra två har tapetserats med en sk .cover up tapet som är en ganska tjock tapet som man sätter på väggar där det finns strukturtapet för att få en slät yta som man sen tapetserar den slutliga tapeten på.
Jag har aldrig tidigare ägnat mig åt att fästa tapet på väggar men under L:s pappas övervakning och med lite hjälp kan jag känna mig både duktig som orkade pusta runt med magen i vädret samt nöjd med resultatet så när som på runt det nyskapade hörnet där garderob så småningom möter vägg som jag fick för mig att tapetsera in.
Men jag tror inte att det kommer att påverka det slutgiltiga resultatet allt för mycket.

Kanske ska tillägga att denna första tapet är en sådan där man sätter limmet på väggen och som inte kräver någon som helst mönsterpassning.

Nu ska jag tillsammans med W (som heter Anna i leken) gå på kalas och fira mjukiskaninen Pontus som fyller sex år. Efter läggning blir det en andra strykning av väggarna i lillebrors rum. Om jag inte somnar under läsningen av kvällens saga vill säga!

image819
Bild:Privat©



Kommentera
Postat av: Liza

Vad kul att renovera! Ska verkligen bli roligt att se slutresultatet.
Slit inte ut dig bara!
KRAM!
Liza

2008-05-14 @ 19:27:27
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Petra

man FÅR ta det lite lugnt när man är gravid hihi.
Men det är svårt. Väntar med spänning på att se slutresultatet sen.
ha det gott
kramen

2008-05-14 @ 20:57:38
URL: http://godisfrun.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Du är en sann fixare! =)
Jag bara drömmer om renovering...
Men någonstans måste man ju börja.;) Då är drömmen en bra början - ändå...

2008-05-15 @ 07:40:41
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Viljarsine

Very interesting & professional site.

2010-02-17 @ 10:37:30
URL: http://viljarsine.3steps.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0