Vecka 23

Tiden går och går.
Ena stunden upplever jag det som att den rusar på med en hiskelig fart för att i nästa stå nästan stilla.

Är nu i början av vecka 23.
Jag har burit lillebror i magen 156 dagar av 280.
Det återstår 124 dagar till den magiska datumen, 16 september.

124 dagar med smärtande höftparti som jag släpar efter mig om natten likt Ringaren i Notre Dame, sur halsbränna och stickningar i fingrar och tår.

Men det är också 124 dagar fyllda av längtan och spänning. Kvällar som man kan ligga med händerna tryckta mot magen och uppleva hur det sparkas och busas därinne.
124 dagar av nyfikenhet efter ett litet barn som man aldrig har träffat men redan nu känner en obeskrivligt stark kärlek till.

/Quasimodo
image823  image822
Bild:Privat©


Kommentera
Postat av: Nettan

Ser mysigt ut med " en liten " bula på magen =0)! Du ska se att tiden kommer rusa iväg, den mellan v.30-40 kommer man bara minnas som extremt " tung " & att man inga kläder hittar.
Kram Nettan

2008-05-15 @ 16:36:36
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Annika

Så mysigt med bebismage... :)

2008-05-15 @ 20:39:57
Postat av: Linnea

SÅ fin bebbemage du har. kram

2008-05-15 @ 21:11:29
Postat av: Therese

Vilket mysigt inlägg! :)

2008-05-16 @ 09:53:42
URL: http://mammathezz.wordpress.com
Postat av: Malinbayard

Lillebror bor verkligen flott! =)
Din mage är så FIIIIN!
När jag var gravid avskydde jag verkligen att folk kom fram och ville klappa på magen. Kände lite "äganderätt" på något vis, men nu förstår jag dem - gravidmagar är så vackra!!!

2008-05-16 @ 09:58:44
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Biibii

Så mysigt! Samma tid förra året gick jag med Elicia i min mage, och hon busade på bra därinne. Kommer så väl ihåg hur jag kunde ligga i tvsoffan med handen på magen och bara känna hur hon buffade runt där inne. MYS mys.

2008-05-16 @ 10:01:25
URL: http://bumblebeezz.blogg.se
Postat av: tina

Fint inlägg..Mysigt med en liten som buffar och knuffar runt...
Hoppas du slipper värken i höften däremot!

Ha en härlig helg !!!
kram/tina

2008-05-16 @ 12:59:13
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: Petra Bloggar

åh MEN så mysigt! kan verkligen sakna att ha mage ibland!

2008-05-16 @ 19:44:11
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Snusans Inredningsblogg

Vad härligt med bebismagen. :) Spännande!

2008-05-19 @ 21:24:58
URL: http://inredningsbloggen.wordpress.com/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0