Alla helgons dag

Den här helgen brukar jag jobba för fullt.
Sex spelningar, själv, med kör och andra musiker under dagarna två.
Musik är viktigt en helg som denna när kanske många ägnar någon bortgången anhörig eller vän en extra tanke.

När jag med raska steg går till parkeringen efter att ha spelat på krematoriet passerar jag flera gravar där gravljusen vackert brinner.
I år är jag mammaledig och kommer inte att besöka någon kyrkogård. Om jag hade varit hemma i skåne kunde jag gått till både morfars, farmors och farfars grav och tänt ett ljus.
Istället tänder vi ljus här hemma idag.
Bl.a på vardagsrumsbordet där de tre evighetsljusen köpta på Noll54 sprider ett vackert sken.



Bilder:Hilajns.blogg.se©



Kommentera
Postat av: Anna B

Vackra och de duger gott när man inte kan gå till graven! Kram Anna

2008-11-01 @ 22:49:17
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Malin B

Evighetsljus passar ju extra bra en dag som denna!

Det går utmärkt att tända ljus hemma på bordet tänka på de man vill minnas!!!

2008-11-01 @ 23:25:02
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Liza

Tänder ofta ljus här hemma till minne av de som "fattas mig"!

KRAM!

Liza

2008-11-02 @ 19:24:36
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Jill

Så fint! Halloween har jag inte mycket till övers för...men Alla helgons dag...det är något det. Att minnas och tända ett ljus. Kärlek in i evigheten...det är vad det är!

2008-11-03 @ 09:58:15
URL: http://fyrarumochkok.blogg.se/
Postat av: elinda

Dom är så sjukt snygga dom där =)



hoppas du hade en trevlig halloween helg! kram elinda

2008-11-03 @ 16:44:32
URL: http://elindalalala.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0