De fyra sista

Jag pumpar i honom mat och han växer så det knakar och brakar och det kräks så det står härliga till (så länge det inte är vinterkräksjukan) på sina egna kläder, på mina kläder, på golvet och soffan.
Nio veckor gammal var vi redo för ett besök hos bvctanten (som heter samma som en gammal tysk klassisk tonsättare).
Kurvan följs på bästa sätt för både vikt och längd.
Magmunnen är outvecklad konstaterade hon när jag åter igen berättade om dessa kräkskakader som han ägnar sig åt. Men så länge han ökar i vikt är det bara att köra tvättmaskinen lite oftare i väntan på att han ska bli mellan sex månader och ett år gammal då det sägs upphöra.
Mot den torra huden och de röda prickarna/utslagen fick vi utskrivet cortison och mjukgörande.
Den tyska tonsättaren konstaterade att han har eksem och att det förmodligen kliar vilket skulle förklara det eviga gnuggandet i min axel så fort han hänger där för rapning.
Ännu ett eksembarn som ska introduceras i cortisonvärlden. Suck!

Begav mig till Apoteket där jag höll på att inte få ut preparraten då jag inte hade en susning om vad Malte har för sista siffror. 
Den snälla apotekaren kunde inte motstå min trötta och svettiga uppsyn utan gick och ringde till kompositören i andra delen av staden och de tillsammans lyckades lösa det hela.
Lycklig studsade (snubblade) ut från Apoteket 400 kronor fattigare men med vetskapen om vad min son har för fyra sista siffror.
Inte illa!

Redo för bilturen. I nästa sekund kräktes han ner större delen av sig själv samt bilstolen.

Bilder:Number nine on Melon Lane©

 


Kommentera
Postat av: Bamse

jasså är det så den lille ser ur :) Hoppas allt är bra med er där i herrgården!

Kramar Bamse

2008-11-26 @ 00:18:05
Postat av: Emelie

Bra att det löste sig med de fyra sista. På apoteket där är vi allt hjälpsamma ;)

2008-11-26 @ 15:00:02
URL: http://emeliekindwall.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh han är så fin lilla Malte! Det har ni gjort bra. Skönt att det löste sig på apoteket, och allt ont för ju något gott med sig - nu kommer du förmodligen aldrig glömma hans fyra sista. :)

Krama alla!

2008-11-26 @ 15:56:39
URL: http://annimoll.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hittade till dig via prinssessans dagbok och jag började läsa lite...



Kan bara säga att jag vet hur det känns med dessa kaskadkräkningar. Tack och lov så går det över, men det kan ta tid (10 månader för oss). Det är jobbigt på flera sätt. Allting blir nerkräkt. Kläder kan man visserligen tvätta. Men mattor t ex kan ju vara lite besvärligare. Någonting som jag oxå var ledsen över var att det inte var någon som tordes/ville hålla i min allra finaste dotter. Det är ju inte alltid lätt att byta kläder beroende på vart man är någonstans.



Och lite sömn ska vi tala om. Fy sjutton rena tortyren. Vet inte hur vi vågade skaffa en till - men det gjorde vi - och det var rena drömmen jämfört, även om jag tror hon var högst normal i sömn- & kräkväg.



Det kunde ju vara värre men sjukdomar osv men jobbigt kan det vara iallafall.



Lycka till med fortsättningen!

2008-12-06 @ 21:52:29

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0