Advent

De pysslade siffrorna är på plats runt ljusen och det första ljuset brinner i vårt hus.
Behövs lite extra mys idag känner jag. Jag har legat och lyssnat på M senare hälften av natten. Han harklar, snorar och småhostar.
Ibland får han panik över slemmet i halsen. Han harklar och knör och när det blir för mycket blir han stel som en pinne och liksom stannar upp att andas för att sen i panik skrika rakt ut när luften kommer åter.
Låter förmodligen hemskare än det är. Försöker jag att tänka eftersom jag har en tendens till att oroa mig för mycket enligt L.
Annars är han ju go och glad. Han växer och följer sin kurva.
När jag sätter mig bredvid spjälsängen och säger godmorgon ler han så stort mot mig att hans ögon blir till små springor i ansiktet.
Underbara barn.
 
En kopp the och sen blir det förmodligen en tur in till centrum för att ta del av julskyltningen under eftermiddagen. W är spänd på att få se tomten.

Önskar er alla en trevlig första advent.


Bild:Privat©


Kommentera
Postat av: åse

Hej! Tittar tillbaka :) Skön första advent på er!

Roligt att er lilla malte bara är tre dagar äldre än vår Alice! Vilken goding!

2008-11-30 @ 12:04:07
URL: http://fullthus.se
Postat av: Petra Bloggar

vilka übersöta tomtar hihi!



trevlig advent!



KRAM

2008-11-30 @ 19:59:23
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Anna

Önskar jag hade orken att pyssla...kanske nästa år...

2008-11-30 @ 22:19:20
URL: http://mittlillabo.blogg.se/
Postat av: Liza

Superfin adventsljusstake! Gillar blockljus!!

KRAAAAAAAAAM!

Liza

2008-11-30 @ 23:28:47
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Malin B

Det är så vi mammor är, oroar oss för våra barn hur gamla de än är.

Jätte fin ljusstake! =)

Känns det "konstigt" att inte jobba nu när det är "högtryck" bland julsångerna?

2008-12-01 @ 08:04:31
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Hanna

Hej och GRATTIS till Malte! Måste ha missat det lilla knytet när han kom till världen, så söööt!



Åh vad fint du har gjort med din adventsljustake! myspys!



Ha det så gott!

Kram Hanna

2008-12-01 @ 18:13:21
URL: http://www.19hundra81.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0