Eftermiddagslur

Idag kom den första snön till staden.
Det snöade såpass mycket att den grå tråkiga asfalten på vår gata var alldeles vit.
Någon timme senare hade det slutat och den vita världen var ett minne blott.
Med huvudvärk tog jag med mig Malte upp till sovrummet och la mig i sängen och gav honom mat.
W kom upp efter en stund men gick ner igen eftersom vi inte gjorde något speciellt kul enligt henne.
Malte somnade, jag somnade och när jag efter en halvtimme vaknade i samma ställning som jag somnat, dvs liggandes på vänster sida vänd mot M, hörde jag tydligt tunga andningar.
Jag låg stilla och lyssnade.
Förundrades över att W somnat till Askungen på nedervåningen.
Hon har varit hemma hos oss i dagarna tre nu för att hon är förkyld och hostar så visst låter det lite mer när hon andas men det lät lite väl mycket tyckte jag.
Vände mig om i sängen och blev förvånad för där låg W inbäddad i L:s täcke med huvudet i nästan 90 graders vinkel då hon hade lagt sig på dubbla kuddar.
Jag som annars vaknar av minsta lilla pip hade inte hört ett dugg när hon kom och bäddade ner sig hos oss.
Fortfarande med huvudvärk tog jag med mig båda barnen ner och så bakade vi citronkaka för att pigga på oss.

W tittade ut genom fönstret och konstaterade ledsamt att snön var borta överallt utom på grannens gran.
"Mamma, när jag är frisk från förkylningen så ska jag gå in till grannen och fråga honom om jag kan få hans gran för jag vill ha en sån med snö på".



Kommentera
Postat av: Lottis

Ja, dessa J*la förkylningar....Vi har haft den äran att åka AMBULANS i dag. A fick krupp anfall och jag trodde verkligen att han höll på att ta sitt sista andetag. Ringde rådgivningen som ville att vi skulle åka in till akuten, samtidigt så skulle jag inte köra själv eftersom jag behövde ha kolla på hans andning...och när D inte var hemma så blev det att de ringde på en ambulans åt mig....

2008-11-19 @ 21:37:51
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Jessica

wow!! snö!! vad avis jag blir!!

2008-11-20 @ 09:54:49
URL: http://detsvartataket.blogspot.com
Postat av: MammasRussin

Vilka härliga bilder med ankan längre ner! Och snö, vad härligt! Men den får gärna stanna!

2008-11-20 @ 22:51:31
URL: http://mammasrussin.blogspot.com/
Postat av: Susihus

haha så söt att vilja ha grannens gran. Vi har fortfarande snö här, lite iallafall. Så mysigt. KRAM

2008-11-24 @ 13:41:59
URL: http://susihus.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0