En mammas dygn...

... består av många timmars kaffelatte stunder tillsammans med väninnor.
Bah!
Hur farao ska man hinna med det!?
När det ena barnets behov är tillfredsställda så ropar nästa högljutt efter en. Däremellan ska det hinnas med toalettbesök, matintag och om det vill sig riktigt väl en välbehövlig kortis under duschstrålarna.

Men säg att man mot all förmodan lyckas hinna med ovanstående bestyr och ha en stund över att ägna åt att sitta ner vid ett bord mittemot en väninna så kan man ju fundera på hur givande den stunden är för den människan mittemot en.
Med påsar, inte bara under ögonen, utan halva ansiktet består av två stora kratrar, ett huvud som snurrar av trötthet och amningshormoner ska man försöka föra ett givande samtal om livet.
Detta ganska fåordiga samtal (hinner inte nessla in sig i några långa meningar) ackompanjeras av en fot som ständigt gungar på babysittern och en blick som flackar runt i tomma intet, för trött för att fokusera på något.

Undrar vad alla dessa kaffelattemammor, som man läser om överallt i tidningarna, pratar om när de ses?
Börjar de förbereda sin kaffelatteträff redan kvällen före, eller hur lyckas de ta sig utanför dörren innan alla cafeér har stängt för dagen?

Idag ska jag ha kaffelatteträff hemma hos mig.
Får se hur länge den utvalda står ut med mitt inte alltför givande sällskap.


 



Kommentera
Postat av: Malin B

Du är fullt normal!!!

Allt har sin tid säger jag och låter som värsta gamla tanten.

2008-11-10 @ 13:58:24
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Liza

Instämmer med Malin här ovanför! Det är fullt normalt tillstånd för en nybliven mamma! Det blir bättre, säger även denna medelålders kvinna!!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM!

Liza

2008-11-10 @ 19:02:02
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej. Jag har sett din kommentar och ska svara så fort jag får lite mer tid över. :) Krama Malte och Wilma från mig!

2008-11-11 @ 13:23:57
URL: http://annimoll.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0