Sex veckor

Idag är prins skorv sex veckor gammal.
Dagen till ära hade vi en liten fotosession på allrumsbordet och otroligt nog hann jag ta några bilder innan han ledsnade på mig och protesterade ljudligt för att därefter göra det som det känns som att han gör mest just nu - kräkas.
På en blöja går det två av Ikeas haklappar (och en av mammas topar).
Jag handtvättar och de hänger prydligt på elementet i köket för att strax därefter vara nerkräkta pånytt.
Kommer ihåg att även W var ett "kräkbarn" men kan däremot inte komma på när hon slutade med det men så länge han ökar i vikt, vilket han gör, så är det ingen fara.
Bara lite tråkigt när man precis har tagit på nya kläder och måste byta dem direkt igen för att haklappen inte hann att komma på.

Som ni märker är det mycket "lillebrortema" på bloggen för tillfället.
Mitt liv kretsar kring denna lilla underbara människa och då faller det sig ganska naturlligt att han slinker med en del även här. Bloggen fungerar dessutom som en minnesbank åt mig själv och en sida där alla avlägsna släktingar i den andra delen av vårt land kan ta del av vår superintressanta (*harkel*) och utvecklande tillvaro.

Så här är han nu, prins bus sex veckor gammal, med skorv på huvudet (som jag och barnoljan ska ta oss an inom kort).






Bilder:Hilajns.blogg.se



Kommentera
Postat av: Lottis

Oj vad fort det går....i rasande fart...det är nästan som du sa i ett annat ilägg...svettiga fötter i storlek 43 ler



Ta han dom er...nästa fredag?

2008-11-04 @ 16:44:02
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: C a m i l l a

Nämen stort grattis! Vilken liten söt prins du fått!

Kram!

2008-11-04 @ 19:42:57
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: MO

Ja tänk vad tiden går....han är så fin, kram

2008-11-04 @ 20:14:06
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: MammasRussin

Detta var det sötaste jag sett på länge! Blir lite nostalgisk när jag hör om kräks och skorv :-) Ändå BARA några månader sen man var där :-)

2008-11-04 @ 23:34:05
URL: http://mammasrussin.blogspot.com/
Postat av: Malin B

Han växer ju så det knakar så "överskottet" som kommer ut, hela tiden, är det då rakt ingen fara med. =) Men jag förstår att det är påfrestande ändå...

Släktingarna måste jubla över att få se alla fina bilder ifrån er på detta vis! =)

2008-11-05 @ 09:14:03
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Anna

...men tjenare Skorven...

Du passar väldigt bra i din ugglanbody =)

2008-11-10 @ 20:10:32

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0