Den lilla tanten

Idag har jag och familjens prins haft en förmiddag för oss själva medan storasyster har fått massor av stimlunas och skoj på dagis.
Blev ett besök på bvc för att konstatera att prinsen växer så det knakar. 5300 gram tung och cm lång är han idag på sin sjuveckorsdag.
Underligt att han ökar i vikt så mycket som han kräks. Jag byter haklappar och kräkdukar flera gånger om dagen och inte sällan även kläder.
Lite tråkigt att aldrig få se de fina kläderna och honom utan en "trasa" runt halsen men jag vet att det är en övergående fas så det är bara att vänta...
Huvudsaken att han mår gott och det visar ju bl.a hans viktökning.

Innan W skulle hämtas hann vi med en snabb tur inne i staden.
De silvriga skorna och tightsen, tänkta att bäras på julafton, som jag och W spanat på ett tag inhandlades på H&M. Nummer två på listan var pyjamas till M.
En med dragkedja och fötter var önskemålet men det fanns inte så gott om den varan så det fick bli två stycken med åtminstone dragkedja (jag tycker det är jobbigt att knäppa alla dessa knappar efter ett blöjbyte klockan tre på natten).

Ståendes i kön på KappAhl får jag syn på att man får 25% rabatt om jag man fyller i en blankett hos dem.
Som mammaledig är alla rabatter välkomnande så jag tar givetvis en sådan och ber om en penna och börjar fylla i den.
Det är hur många rader som helst att skriva på och M blir ledsen över att vagnen står stilla.
Försöker vagga den samtidigt som jag försöker komma på vad jag själv har för mobilnummer.
Kön växer bakom mig och den trådsmala expediten i kassan möter mitt ursäktande leende stelt.
Då, från ingenstans, dyker det upp en liten tant. Hon sticker till mig en avriven kupong med 25% rabatt på barnkläder med orden du får gärna använda min sån här.

Svettig stammar jag fram ett tack.
Hon tittar ner i vagnen och då tystnar M och ser på henne med stora ögon.
Hon ler och skyndar iväg mot rulltrappan.
Jag betalar och skyndar mig därifrån oerhört tacksam över att de bakom mig i kön slipper vänta längre.

Tänk om man skulle sluta upp med att ha fullt upp med sitt eget hela tiden och öppna ögonen. Kanske finns det någon som man kan hjälpa med en enkel handling. Något som jag är dålig på men som kostar så lite men ger så mycket.



Kommentera
Postat av: MO

Vilken snäll liten tant, jag önskar jag blir en sådan när jag blir gammal...inte sur o gnatig (som ju tyvärr är de som märks mest), utan glad o snäll, kramar

2008-11-11 @ 19:55:20
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Antis

oftast brukar man ju få en till dam, en till herr o s v och det har hänt att jag gett bort dem i kön nångång eftersom jag bara handlar barnkläder på Kappahl, folk blir verkligen jätteglada! Känner så igen mig i stressen, svetten och skrikande bebeisar i kön... ler Kram!

2008-11-11 @ 20:26:38
URL: http://hjulfrun.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag är allt en sådan där snäll tant! =)

Om det går någon mot parkeringsautomten brukar jag hojta till om jag har "massor" med tid kvar på min lapp och fråga om de bara ska gå något kortare ärende och tiden räcker till dem. De brukar bli så glada så. ;) Men aldrig att någon frågar mig om JAG vill ha någons lapp. ;) Men jag fortsätter vara så snäll ändå.

2008-11-11 @ 21:07:04
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Camilla

TACK!! :)

Här i Kalmar har precis bauhaus öppnat,och där har dom typ sånna steg.

Kanske finns i närheten av er åxå?

Och,jo.. Vi är jätte nöjda med fasaden.

2008-11-11 @ 21:08:04
URL: http://camillos.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0