Två månader

Idag blir Malte åtta veckor gammal.
Otroligt vad tiden har gått fort sen den där tisdagkvällen... 
Dagarna rullar på och blir till veckor som blir till månader. Idag TVÅ månader.

Jag har börjat se ett återkommande mönster i Maltes dygn de senaste dagarna. 
Han sover som tyngst mellan ca 23 och 03. Sen vill han ha mat och blöjan bytt för att sen kunna sova ytterligare ca två timmar men dessa två består antagligen av drömsömn för han gnyr, vänder och vrider sig (jag vaknar direkt och ligger och lyssnar), det är även då han hostar en hel del pga slem sen förra förkylningen.
Dax för nästa matpass runt sex.
På morgonen mellan ca sju och nio/tio sover han åter igen tungt och gott.

När han är vaken kommunicerar han för fullt.
Han ler när jag ser på honom och det är helt underbart att möta hans vackra ögon som ser ut att bli blå. Men det är ju en sak som fortfarande kan ändra sig men mörkbruna som storasysters ser de inte ut att bli iallafall. 
När han pratar formar han munnen som ett o och får fram ett ljust litet läte som är helt bedårande gulligt.

Klicka på bilden för att se den i större upplösning

Malte 8 veckor


Malte 4 veckor


Bild:Hilajns.blogg.se©


Kommentera
Postat av: Sandra

myys =) kika gärna in på min sida om du har lust =) kram

2008-11-18 @ 12:38:38
URL: http://bitchens.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Tänk så fort tiden går, och sedan kan man inte hellre tänka sig att man levt utan dem hellre!!



~Livet i byn

2008-11-18 @ 13:20:17
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Malin B

Grattis på 2-månadersdagen!

Det är allt skönt om det finns någon liten rutin med de små liven men de verkar byta rutiner väldigt snabbt. ;) Iallafall gjorde mina det...

2008-11-18 @ 13:39:52
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Grattis Malte!! Vad söt han är!

Tycker han liknar sin mor en aningen!!

Ha en underbar vecka! KRAM Birgitta

2008-11-18 @ 15:17:34
URL: http://bigganpiggan.blogspot.com
Postat av: Nettan

Grattis Malte 8 veckor gammal =0), en sån sötnos du´e´!

Kram Nettan

2008-11-19 @ 20:26:53
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Jenny Kalpakas

Tiden går bara för fort me de små,, men vilken underbar tid,, Kram

2008-11-24 @ 00:05:49
URL: http://eamp.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0