Julkortsfotografering

I mitt nya liv som tvåbarnsmamma innebär onsdagar en hel dag tillsammans med båda barnen.
Inget dagis och ingen inbokad aktivitet för W vilket kan få dagen att kännas ganska lång.
Otroligt nog så går dagarna konstigt fort ändå.

Första halvan av denna onsdag ägnades åt att bada M, duscha själv, tvätta och att plocka lite här och där i huset.
Efter lunch gjorde jag ett försök till att fota båda barnen tänkt till årets julkort.
Något som visade sig vara riktigt himlans svårt.
Hade en tanke om att W skulle sitta med M i famnen vilket inte fungerade alls. M sjönk ihop som en potatissäck så det såg konstigt ut. Han var dubbelvikt.
W tyckte att det var jobbigt att hålla honom och sen strejkade de båda tillsammans genom att skrika respektive sura.

Plan B fick det bli istället. W sittandes/ståendes vid sidan om bänken och M liggandes bredvid.
Att få dem båda två att le på samma gång mot kameran gav jag upp med. Fick vara nöjd med att de såg åt samma håll på samma gång utan några alltför konstiga miner. 

Inte heller blev det några tomte- eller pepparkaksdräkter på årets julkort.
Bestämde mig för att hålla lite i pengarna inför den stundande stora helgen.
W har på sig sin älskade julaftonsklänning och Malte kläder som han fick av kusin E. 
Men trots de uteblivna smilen och den röda tomtedräkten så är de finaste barnen som finns.
Så klart jag tycker...
 



Kommentera
Postat av: Malin B

Såklart dina barn är superfina utan tomte eller pepparkakskläder! =) DET är jag alldeles säker på. Jag tillhör också den skara mödrar som tappert har kämpat med att ta "fina" julkort på barnen varje år. Det gjorde ju att det blev lite "undrar vad hon har hittat på i år?" ute bland de som var mottagare.

Kul att de gillar det hempysslade men när familjen strejkar på att vara med är det inget kul. Dock tycker jag att det är KUL att pyssla så jag har för femtonde året i följd fixat ett eget. Skickade faktiskt in det i dag för framkallning. I år har ju familjen utökats även på vårt julkort. ;)Fast jag fick måla dit en tomteluva på hästen. ;)

2008-11-12 @ 19:35:47
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0