Utvecklingssamtal


Idag har jag och Malte fått höra sanningen om storasyster. Vi är nämligen nyss hemkomna från utvecklingssamtal på dagis.
W är en pigg och busig tjej som ofta slänger iväg ett leende. Hon är mycket intresserad av bokstäver och siffror och sitter lika gärna koncentrerat och målar och pysslar som hon är ute och leker.
En liten människa med en enorm vilja och integritet som räcker upp handen och lyssna på andra som pratar. Som håller på att försöka lära sig lösa konflikter på egen hand utan att alltid blanda in fröknarna (det är inte alltid så lätt) och som ibland brottas med att man inte alltid kan få sista ordet och pusha igenom sin lösning på hindren som dyker upp längs livets väg.
Fröknarna hade intervjuat varje barn enskilt. Intervjun skrivs ner och sparas i barnens portfolie.
På frågan om vad W tyckte var roligast under en dag på dagis så svarade hon att vara ute och leka.
När hon sen, två frågor senare, svarade på vad som känns svårt på dagis, så hade hon med stort allvar och antagligen fortfarande med uteleken i tanken, svarat att springa i sina rosa gummistövlar.
Självklart kan det vara svårt för en prinsessa att springa runt och busa och leka med stora gummistövlar på fötterna!



Kommentera
Postat av: Petra

hihih, hon är precis som hon ska, lilla prinsessan. Då är hon OK:ad idag då?? hihi

ha det bra

kramar

2008-11-06 @ 16:31:23
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Jessica

vilken duktigt tjej! Jag har försökt kommentera varje dag hur länge som helst,

men det blir bara blått?!Hopaps denna funkar!

2008-11-06 @ 17:01:13
URL: http://detsvartataket.blogspot.com
Postat av: M a l i n B.

Sötaste prinsessan, med eller utan gummistövlar!!!

Träning ger dock färdighet. Jag kan till och med spela fotboll i mina gummistövlar, men det beror kanske på att de är gröna numera?!

2008-11-06 @ 18:23:38
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Antis

visst är det skönt att få så fin feedback??! Krama henne lite extra! Kram!

2008-11-06 @ 20:43:08
URL: http://hjulfrun.blogg.se/
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Det lät som en underbar beskrivning på er lilla tjej!



Svar: Vad roligt att höra att du tyckte om vårat vardagsrum! Ja utan katterna skulle det kännas väldigt tomt. Kram Sandra

2008-11-07 @ 00:42:43
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Anna

Jag hade oxå en prinsessa en gång... men när hon fyllde 6 år så ändrades allt (nästan över en natt) för då ville hon plötsligt vara cool och frän :)



ps: jag gillar inte heller att springa i stövlar :)

2008-11-07 @ 09:09:44
URL: http://annashem.blogg.se/
Postat av: Jenny Kalpakas

Fin sessa,,,

2008-11-24 @ 00:07:49
URL: http://eamp.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0