Sovmorgon

Idag hade jag planerat att åka till öppna förskolan på jobbet och där skulle min goa kollega AL passa barnen medan jag skulle logga in mig på servern och dela med mig av några av mina utskick till körerna till min vikarie för att sas underlätta för henne.
Tyckte att den planen lät toppen med tanke på föregående dryga dag och natt. Jag känner mig ganska hjälplös och ensam efter några timmar tillsammans med en liten skrikande Malte.

Natten avlöpte med mindre magont och skrik från lillskrutten och därmed lite mer lugn och ro för mig.
Vid sexriden gav jag honom mat och sen förlitade jag mig på att jag skulle vakna antingen utav honom, W eller L som skulle upp och jobba och brukar snurra runt ganska rejält på ovanvåningen innan han kommer iväg.

9.27 kommer W in och undrar om jag kan göra frukost till henne.
Jag förstår ingenting.
Kollar i spjälsängen. Där ligger Malte och snusar.
Frågar W om inte L kan hjälpa henne. Får till svar att han åkte till jobbet för lägensen.
På frågan om vad hon själv har gjort hela tiden så har hon kollat på Kalle Blomkvist.

Lycklig över att ha återfått två och en halv hjärncell (sova gör susen) lotsade jag oss igenom morgonbestyren i en rasande fart och kastade oss iväg till öppna förskolan för en förmiddags lek och bus.



Kommentera
Postat av: Misen

Skönt att få sova lite extra, det lät som att det behövdes! Ha en fortsatt fin fredag!

2008-10-24 @ 15:40:04
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: Malin B

Nice surprise! ;)

Man undrar VAD som har hänt när klockan tickat på så mycket!

Hoppas att det förlöpte bra sedan hela dagen.

2008-10-24 @ 17:47:36
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: mia dh

Härligt att du fick sova lite extra, ha det gott.

2008-10-26 @ 10:00:21
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

Ja, varje minut med sömn är värdefull helt klart!



STOR STOR Kram

2008-10-26 @ 12:14:22
URL: http://www.petrabloggar.com
Postat av: Jessica

vad skönt för dig!!!

2008-10-27 @ 10:56:58
URL: http://detsvartataket.blogspot.com
Postat av: susihus

Skönt att få sova lite=) KRAM

2008-10-28 @ 08:46:50
URL: http://susihus.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0