Den här får gärna dela dusch med mig

Som höggravid (ja annars också) så är det inte alltid så himlans lätt att böja sig ner till fotknölehöjd för att plocka upp hala schampo och balsamflaskor under pågående duschning.

Om man som vi har en dusch bestående av en glasblocksvägg, en duschdörr som är i glas och sen två kakelväggar som jag aboslut inte kan tänka mig att borra i för att sätta upp någon mindre fin hylla som dessutom inkränker på duschytan så finns det inte många sätt att tillgå än att ha flaskorna på golvet eller på det sättet som har varit en nödlösning på problemet hos oss nämligen en mindre stabil badrumshylla från Ikea där vi böjde om kroken så att den skulle kunna hänga över kanten på glasblocksväggen.
Den hyllan gick sönder för en tid sen och när jag provade att böja till en nyinköpt så gick kroken av. Det är inte meningen att den ska hänga på det sättet!

Inatt när jag ägnade mig åt lite surfning bland badrumstillbehör med uttalade bra sugproppsfäste så hittade jag den här:


En bläckfisk för schampoflaskor, duschkrämer och annat som måste finnas med i duschen. Bläckfisken har nio armar i gummi. Öglorna kan förstoras och förminskas och när det börjar bli lite kvar i en flaska hängs den upp och ner och man får ut det sista ur den.
Bläckfisken fästs i duschstången eller på krok.
Finns i färgerna rött. svart och blått hos Formodesign för 195 kronor.

INGA FLER LIVSFARLIGA DUSCHÖVNINGAR I FOTKNÖLEHÖJD FÖR MIG! (hoppas bara jag överlever leveranstiden)


Bilder:Formodesign



Kommentera
Postat av: Malin B

Både häftig och praktisk! =)



Du har gjort så fint här inne i bloggen, glömde jag säga när jag kommenterade förra inlägget.

Du har det dock alltid fint! =)

2008-09-23 @ 10:46:08
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Tiagirl

Oh...den verkar ju himla smidig... Just nu har jag korgar och så ikeas nån krokvariant, vilket gör att jag måste köpa deras grejer för jag har inget annat med hål i ju!!



Några mössor och vantar hittade jag inte på den affären jag var inne suck men dom har nog ett rätt litet utbud.

2008-09-23 @ 11:25:38
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Hanna

Åh vilken smidig sak att hänga flaskor i, den var inte dum alls. Det finns ju visserligen sånna stativ som man fäster från taket och golvet, en sån hade vi, men den gick oxå sönder...nu ska vi ha en helglasad duschkabin så nu vet jaginte hur jag ska förvara mina flaskor, men det behöver jag inte tänka mer på när jag fick se den här idén av bläckfisk! Tack! :)

2008-09-23 @ 11:54:42
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: mia dh

Vilken smart idé. Ha fina dagen med.

2008-09-23 @ 12:59:35
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

så himla smart! :D



men när kommer bebisen? väntar med spänning

2008-09-23 @ 15:30:32
URL: http://petraodaniel.blogg.se/
Postat av: Petra

När jag läste om ditt "problem" i duschen tänkte jag direkt på bläckfisken. Vi har en sån och den är hur bra som helst.

Vi har hängt den så långt ner i duschen så att barnen oxå når.



Den är hur praktisk som helst.

ha det gott och nu hoppas jag att det snart är bebbedags, hihi



massa lycka-till-kramar

2008-09-23 @ 15:31:07
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Annika

Vilken cool pryl :)

2008-09-23 @ 20:48:56
Postat av: Sus i Hus

Vilken supersmidig sak! Ha en go kväll. KRAM

2008-09-23 @ 21:15:36
URL: http://susihus.blogg.se/
Postat av: Therese

Cool uppfinning.. :)

2008-09-23 @ 22:59:58
URL: http://mammathezz.wordpress.com
Postat av: Jessica

Javisst är den cool! Jag kanske rent av ska slå till på en sådan snart!! Om inte annars till dotterns alla flaskor..hahaha

Ingen bäse än?

Vad fint ni gjort vid lekstuga och vad du pysslat!

Nu får den lille allt komma ut tycker jag :))

2008-09-24 @ 07:30:21
URL: http://detsvartataket.blogspot.com
Postat av: Mikke

Åååh, vilken trevlig liten bläckfisk! Den blir att inhandla omedelbums! Tack för tipset!

2008-10-11 @ 00:22:18
URL: http://litotes.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0