En natt

Inatt hade jag sammandragningar. Hade ont i mage och rygg och var smått illamående. 
Satt i soffan i vardagsrumsmörkret och kände en sådan urkraft av alla känslor som rev och slet genom kroppen.
Ledsamhet efter ett tråkigt familjesamtal, kärlek till underbart vackra och starka W vars snusningar jag hörde där jag satt och en förundran och längtan efter lille M i magen.
En längtan som blandas med min rädsla för sprutor, smärta, hemska scenario om vad som kan tänkas gå fel och sjukhus i största allmänhet.
Men även om min rädsla var stor inatt och det gjorde ont i magen så vinner längtan efter att snart få träffa och hålla den lilla människan som bott i min mage i snart 40 veckor.
En känsla som fick ännu fler tårar att trilla längs kinderna.

Sammandragningar mojjnade efter några timmar och tillslut även illamåendet och jag lyckades få några timmars sömn innan det var morgon igen.

Så här ser man ut med en massa kilos övervikt denna förhoppningsvis sista vecka av graviditeten.


Bilder:Hilajns.blogg.se©


Kommentera
Postat av: jama

Vet du, jag ryser när jag läser detta. Men på ett bra sätt alltså. Det ÄR mkt tankar man har, när man väntar barn. Det är både med skräck o glädje man ser fram emot förlossning o allt som blir nytt.



Stort lycka till. Snart har du en liten till o snusa på o jag blir faktiskt lite avis :)



Kram

2008-09-11 @ 13:57:21
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Annika

kramar om i massor

2008-09-11 @ 14:13:58
Postat av: Antis

Känns som om du behöver en kram just nu! Jag tycker du är jättefin och är jätteavis! kram!

2008-09-11 @ 16:30:33
URL: http://hjulfrun.blogg.se/
Postat av: L

Inget allvarligt hoppas jag...Ta hand om dig och samla så mycket kraft du bara kan...försök lägga det jobbiga åt sidan...kram kram

2008-09-11 @ 17:41:32
Postat av: Anna

Om några veckor har det gått exakt ett år sedan jag var i samma situation som du är i nu. Jag väntade på andra barnets ankomst och eftersom jag hade haft planerat snitt med första var jag så spänd inför denna förlossning som skulle bli min första "vanliga". Det var många pirriga och skrämmande tankar som gick genom mitt huvud, men förlossningen gick bra och ut kom ännu en liten sessa. Vilken känsla!



Du har en jättefin mage! Lycka till när det väl blir dags! Jag tänker på dig. Många kramar från Anna

2008-09-11 @ 19:51:23
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Malin B

Underbara magbilder du visar här för oss! =)

Tänk så roligt för Lillebror att kunna kika på hur han bodde "från början".

Lycka till nu när det alldeles strax är dags!!!

Vi tänkte på DIG lite extra i eftermiddags när vi åkte hem ifrån stan!!! (Skriver om det i bloggen i morgon.)

2008-09-11 @ 21:02:35
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Nettan

Tycker din mage är " ursöt ", men det tycker förstås INTE du nu, vill väl att bebisen tittar fram ;0).

Tänker på dig...

Kramar Nettan

2008-09-11 @ 22:39:16
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Anna

Tänker på dig!

2008-09-12 @ 08:33:34
URL: http://mittlillabo.blogg.se/
Postat av: Petra Bloggar

men vilken fin!!!!!



KRAMAR

2008-09-14 @ 10:46:56
URL: http://petraodaniel.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0