Välkommen ut

Idag finns det en markering i displayen på min mobil.
I almenackan är det inskrivet på den 16 september "bf prinsen" och allt som står i den är synligt i displayen så idag är dagen då prinsen ska vara färdig att komma ut ur magen enligt konstens alla beräkningar.

Tror ni att han är på g då?
Nej då. Inga tecken på att det kan vara dax snart heller.
Jag var hos bm nu på morgonen. Allt var bra men huvudet var ledsamt nog fortfarande inte fixerat. Hon tröstade mig dock med informationen om att hos omföderskor så finns det mer plats i bäckenet så barnet kan vara rörligt ända fram tills det drar igång sas.

Igår var min sista arbetsdag så nu går jag under beteckningen ledig.
Något som inte känns bra för mig eftersom min oro och rädsla inför förlossningen tilltar nu när jag inte har en massa åtaganden att fylla dagarna och huvudet med. 
Jag försökte faktiskt att flytta fram påbörjandet av mina semesterdagar när jag fick känslan av att jag kommer att få gå och vänta på att allt ska starta men det fungerade inte med vikarier osv.
En annan anledning till att jag gärna vill jobba in i det sista är det där med föräldradagar. Jag måste ta ut fulla dagar för att vi ska få ekonomin att räcka till.
Detta märks ju oerhört på dagarna som försvinner alldeles för fort om man åtminstone ska kunna vara hemma under ett års tid innan dagisplats är tillåtet. Jag skulle egentligen vilja vara hemma under hela 2009 men med sorg i hjärtat inser jag att det inte är att tänka på.

Till den gnagande oron kan läggas att L kanske har fått svinkoppor. Ingen vet ifrån vart men han är full med kliande och småsvidande utslag.
Asolsprit, salva och heltäckande pyjamas. Ingen kroppskontakt för det smittar.
När W föddes tog det fyra dagar sen fick hon vätskande stora utslag, framförallt i ansiktet och på armarna. Detta spred sig till mig och drabbade mina bröst svårt vilket gjorde att amningen blev ett stort fiasko och en hemsk upplevelse den första tiden.
Nio dagar efter förlossningen, på julafton, satt vi på akuten med en liten skrutta vars handleder och näsborrar var totalt urgröpta av svinkoppor.
Ingen vet vart det kom ifrån men funderingar fanns om att det var på patienthotellet hon fick det. 
Oturen att vi kanske har det i familjen nu igen, fem år senare, i samband med lillebrors födsel känns inte bra.
Jag har inte föreställt mig hur jag kommer att ligga ensam på förlossningen och föda eller att L inte ens ska kunna hålla i prinsen.

Får väl se vad det är om ca en timme.


Kommentera
Postat av: Misen

Oj, oj - hoppas verkligen det inte är det. Håller tummarna! Förstår att det känns jobbigt.

2008-09-16 @ 10:45:29
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: Malin B

Åhh! Vad det kan köra ihop sig.

Jag håller tummarna för att det inte är svinkoppor!!!

I annat fall får Prinsen vänta till L kurerat sig. Men hur lång tid tar DET?!

Det är så trist det där med att plocka föräldradagar innan man HAR sin bebis!!!

Stor kram!

2008-09-16 @ 11:59:29
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: dahlarna

Hoppas att lille prinsen snart behagar att komma till världen! :-) Jag håller tummarna för att det inte är svinkoppor!!! Ta hand om dig & LYCKA TILL med förlossningen! KRAMISAR!

2008-09-16 @ 17:02:31
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Annika

Ojoj.... hoppas verkligen att det INTE är svinkoppor... :(



Hoppas bebis kommer snart nu då... kramar om

2008-09-16 @ 19:24:05
Postat av: jenny

Oj vad fort det gått. Minns när du berättade den roliga nyheten & det känns inte som att det var så länge sen.

Lät inte kul med svinkoppor, hoppas att det inte är det.

Kram/jenny

2008-09-16 @ 19:39:31
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Liza

Håller tummarna för att det inte är svinkoppor!

Hoppas att lill-prinsen kommer snart, det är så jobbigt att gå och vänta! Men den som väntar på någonting gott.....

KRAM

Liza

2008-09-16 @ 20:59:47
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Nettan

Nää, men fy hoppas verkligen det inte smittar dig =0(.

Du får hålla dig undan Lilla W, även om det blir svårt .... ;0)



Kram Nettan

2008-09-16 @ 22:07:08
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Petra

Hoppas det inte är svinkoppor.



Men all lycka till med förlossningen och kramar till er. Hoppas prinsen snart vill komma.



kramkram

2008-09-16 @ 22:26:21
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Anna

Men fy vliken otur ni har! Jag ska hålla tummarna hårt för att det inte är svinkoppor och så hoppas jag att lillebror kommer snart, för nu är jag så nyfiken på honom! ;D

2008-09-17 @ 09:20:55
URL: http://annimoll.blogg.se/
Postat av: Kristina-Novemberbröllop

Hoppas den lille snart kommer ut:)

Svar: Riktigt gott om man gillar tacos:)

Kram

2008-09-17 @ 10:15:16
URL: http://thisis.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0