Noll förstående

Igår provade W på pyttedans för första gången.
Under halva tiden satt hon mest på golvet och såg på hur de andra barnen härmade fröken i diverse sträck på armar, hoppa på ett ben och snurrningsövningar men sen blev det dax för mig och L att lämna lokalen och då hade det gått lite bättre.
Hon hade, enligt sig själv, vågat prova en del av det som fröken och barnen gjorde.
Vid läggningspratet sa hon att hon ville fortsätta med pyttedansen så nu får det bli en sväng till KappAhl eller H&M och inhandla en dansdräkt, tights och dansskor.
Precis som alla de andra barnen hade på sig.

Med anledning av vår beräkande förlossningsdatum så fick L en tid på vårdcentralen hos en sköterska ganska snabbt igår.
Hon tittade och ställde en massa frågor.
Hon tyckte inte att det såg ut som svinkoppor vilket kändes skönt att höra. Men hon kunde inte heller definiera vad det skulle kunna tänkas vara för något.
Var ganska inne på djurloppor men det verkade konstigt med tanke på att jag och W är de som håller på med djuren, L klappar inte ens Pontus, och vi har inga som helst symptom på loppbett.
Sen pratades det en del om utslag av buskar och växter i trädgården men det lät inte heller troligt.
Med anledning av lillebrors ankomst och min och W:s dramatiska start tyckte hon att man skulle skriva ut antibiotika för att vara säker på att utesluta ev svinkoppor.
Skulle det visa sig vara onödigt så skulle lite medicin för en vuxen karl skulle inte vara så påfrestande som ett att upprepa händelsen för fem år sen.
Hon skickade också han vidare till en läkare som vi träffade senare samma dag.

Den läkaren resonerade på ett helt annat sätt.
Han tänkte INTE skriva ut någon antibiotika. Han kunde varken resonera eller ge förslag på vad det skulle kunna tänkas vara och det han kunde minst kunde var att förstå och respektera den psykiska och fysiska påfrestningen det var när hela W och jag var fulla med svinkoppor och vi åkte fram och tillbaka mellan csk, bvc och gripen.
Han stoppade en tops i två av utslagen och svaret på det skulle vara klart i slutet av veckan.
Han sa att det behövdes inte tvättas med uttorkande alsolsprit utan tvål och vatten.
Fick lust att skrika åt honom.
Ser han inte hur L ser ut med sår och utslag på hela kroppen och att vi snart ska ha ett nyfött barn i vår närhet. Ett barn som inte ska behöva, om det går att undvika, vara med om sådant här. Dessutom kanske man kan tänka på att jag som mamma oroar mig när det blev som det blev första gången.
Men icke!
Nu är det slut på alsolsprit och heltäckande pyjamas i sängen för det har ju doktorn sagt.
Men tänk om de har fel då.



Kommentera
Postat av: annica

otrevligt att inte veta vad det är. Oscar, min stora kille på 4, fick bett på nätterna i någon månads tid. antagligen var det loppor eller nåt. Nu är det ett tag sedan han fick nya. Skönt.



Hoppas att utslagen snart försvinner, så att ni kan släppa den oron.



Kul med dans! här försökte vi med gympa för Oscar, men han är för trött för det på kvällarna efter en heldag på dagis.



Klappa magen och ta hand om dig!

2008-09-17 @ 10:42:40
URL: http://www.branting.org
Postat av: Misen

Usch, inget kul, särskilt att de inte är överens om vad det är . Samtidigt bra att han tog prov ju, då får ni åtminstone veta senare. Vilken fin header till bloggen du fått förresten!

2008-09-17 @ 12:28:40
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: Tiagirl

Hm...går det att försöka få en annan tid till en annan läkare? Prata med den ni pratade med först, om hon kunde lotsa er till "rätt" läkare...och en lapp där det står att psykbrytsfärdiga gravida mammor är inte att leka med...



Jag som brukar vara en vandrande läkarbok har verkligen ingen aning heller, inte ens vad jag ska föreslå!!! Ovanligt. :)



Nu måste jag rusa iväg så dom inte tror jag har glömt henne idag igen. Läskigt va dåligt mitt minne är numera, nästan oroande. Usch.

2008-09-17 @ 13:58:39
URL: http://tiagirl.se/blogg/
Postat av: Ullen

Kan du inte ringa någon hudmottagning de är ju experter. Verkar ju helt sjukt att han va så ovillig att hjälpa till . Men jag vet hur du har det. Att gå till VC här hemma funakr inte alls. Bättre att vända sig till spec direkt.

2008-09-17 @ 14:51:22
URL: http://ulrikaahlqvist.blogg.se/
Postat av: Annika

Kontakta en annan läkare,..kram

2008-09-17 @ 15:57:36
Postat av: M a l i n B.

Tvi vale! Inte konstigt om du är nära "psykbryt" hos doktorn!!!

Att INTE veta är ju det absolut värsta.

Man vänder sig ju ändå till doktorn för att bli klokare och inte argare!!!

2008-09-17 @ 17:30:51
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Camilla

Blir såååå trött på läkare.... :S



2008-09-17 @ 20:32:50
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: Petra

Trötta mig på läkare, dem är ett släkte för sig själv.



Jag går in och kollar din blogg varje dag och tänker om det är dagen D just idag. Spännande och mysigt att ni snart ska få hålla i er lille plutt.



Mmmm,lite avis är jag allt.



massa kramar till er

2008-09-18 @ 08:33:34
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Mrs. b

Åh, det är ju så man kan bli arg för mindre!!!

2008-09-18 @ 20:57:12
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0