Lovely day

Ni som har läst här ett tag vet att jag dyrkar måndagar.
Måndagar är dagen då jag alltid är ledig (jobbar tre av fyra helger) och det är dagen då jag får ha huset helt för mig själv något som jag uppskattar speciellt mycket efter en vecka och avslutande helg med storfamiljsliv.
Måndagar betyder jobb och skola och byte av vecka för L och de stora barnen men inte för mig och W.

På våra måndagar ägnar vi några timmar åt att städa huset och sen njuter vi av vår lediga tid.
Idag blev det dock inte en sån måndag.
W vaknade inatt med feber. Blev inte så mycket sammanhängande sömn efter klockan tre. Var oerhört glad för vårt sängbyte just då men vad hjälper det när man har en sambo som snarkar så det dånar.
Då hjälper det inte med 180 cm säng!
Öronproppar för att slippa höra snarket, noll koll på om W bad om alvedon elelr vatten (hade båda på sängbordet) låg jag som en korv med foglossning till åtta imorse.

Febern har ökat under dagen och vid elvatiden blev det till att torka golv både i W:s rum och i hallen och starta tvättmaskinen.
Sedan dess har det inte kräkts fler gånger så jag med min magsjukefobi, som inte precis blir mindre av att jag är gravid, intalar mig stenhårt att kräkningen beror enbart på febern och att jag inte själv mår det minsta illa.
Sen att vi går på toaletten en gång i halvtimmen för att hon tror att hostningarna ska leda till kräkningar gör ju det hela lite svårare att förtränga men så länge hon får behålla bananen, colan och plätten så är jag glad. 

Den här måndagen skulle, förrutom dammsugning, ha ägnats åt att köpa mörkläggande rullgardiner på Ikea (100% mörkläggande av sovrummet låter ljuvligt i mina öron) hämtat ett skötbord som jag spanat in på Blocket och lite annat fix.

Ibland blir det inte alltid som man tänkt sig!



Kommentera
Postat av: Misen

Nej, det kan vara så ibland... Hoppas febern ger med sig snart. Du får väl njuta extra mycket nästa måndag istället. Hoppas ni får en bra kväll ändå!

2008-09-01 @ 17:57:46
URL: http://homeostas.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Hoppas lillan kryar på sig, inte kul att vara sjuk. Förhoppningsvis åker inte ni andra dit...



~Livet i byn

2008-09-01 @ 18:09:24
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Camilla

Är helt klart febern som gör att hon har kräkist... håller tummarna

Här kräks det i bland i samband med högfeber.

Men vet hur nervös du är, har själv magsjuke fobi och kräkfobi. :S

2008-09-01 @ 19:00:19
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: Liza

Stackars liten! Hoppas att hon kryar på sig snart!

KRAM!

2008-09-01 @ 19:08:38
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Spiderchick

krya krya!

2008-09-01 @ 19:36:25
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Antis

Åhh... stackars er! Skickar styrkekramar från "en som vet..." ler

2008-09-01 @ 20:19:13
URL: http://hjulfrun.blogg.se/
Postat av: Malin B

Hoppas att det "sprang över" snabbt.

Du ska ju ha den största "vila-upp-dig-tiden" nu ju... Eller ladda-upp-tid kanske. ;)

Såklart kräkset beror på febern! Hm...

2008-09-02 @ 10:59:51
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0