Minimakeover

Fick för mig att införa en accentfärg på lilla toaletten bland allt det vita och svarta.
Turkost är en färg som jag i stort sett aldrig har haft i min närhet men länge tyckt vara tilltalande.
När jag bestämde mig för att köpa Isas "Morgonrufs" så var alltså färgvalet enkelt.

Något mer behövdes att fylla upp tavelhyllan med och på Dimoda hittade jag två enkla vita ljuslyktor som jag fyllde med lite vit sand och placerade två stycken turkosa doftljus i.
Ljust turkosa handdukar från Hemtex tillsammans med W:s turkosa Ikeapall fick avsluta det hela.

Måste även nämna tvålpumpen.
Jag har dille på tvålpumpar. Sen vi renoverade toaletten (våren 2007) tror jag att jag ha haft fem stycken tvålpumpar där.
Från Mique, Ikea, Zone, Maxi och Mique igen. 
De flesta har gått sönder på ett eller annat sätt. Alla har inte kraschats i golvet och spruckit utan även själva pipen har slutat att fungera. Den svarta kuben från Zone var t.ex en sådan.
Den vi har nu köpte jag i somras på Bolagret.
Den är lite trög i själva pumpningen så W har problem att få rikligt med tvål i händerna. Får se hur långlivad den blir hos oss.







Bilder:hilajns.blogg.se©



Kommentera
Postat av: Camilla

Fint, turkost är en härlig färg...

2008-09-01 @ 22:03:06
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: Liza

SNYGGT! Turkos är en härlig färg! ISA-tavlan är superfin - vill också ha!!

KRAM!

2008-09-01 @ 22:21:31
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Frida

Vad fint ni gjort! Härlig färg.

2008-09-01 @ 22:39:27
URL: http://husmusen.blogg.se/
Postat av: Bodil

Titta, vad snyggt! Turkost är ju verkligen en färg som fungerar perfekt i badrum. Det för tankarna till Medelhavet och mosaikklädda pooler. Härligt. Kram, kram.

2008-09-01 @ 22:53:36
URL: http://gladjeamnen.blogg.se/
Postat av: Linnea (CuteTerrigirl)

Å vad SNYGGT det blev! Här håller jag också på att göra om i badrummet, dock byter jag inte färg utan ökar bara på den fina djupblå/mörkblåa färgen med en bokhylla och byrå i mörkblått. Ja några värme ljustakar följde visst med hem från loppisen i lördags. Snart fattas bara de blå handdukarna som jag önskade mig när jag fyllde år, men som ingen vänlig själ kom med.



KRAM

2008-09-01 @ 23:05:40
Postat av: Annika

Turkos är jättefin färg... :) Så fint det blev!



Blääää för feber... :(



kramar om

2008-09-01 @ 23:41:22
Postat av: jenny

snyggt!!! tavlan är ju bara för läcker:-) Kram/jenny

2008-09-02 @ 11:18:56
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: anna

alskar turkost speciellt i badrum, harlig farg.

Jattefint

kram

anna

2008-09-02 @ 15:00:56
URL: http://londonhem.blogspot.com
Postat av: dahlarna

Så FINT! Jag har röda detaljer i mitt ena bdrum nu, men har bestämt mig för att byta till turkost! Har beställt handdukar - så nu måste jag hitta fina turkosa detaljer i övrigt. Ett angenämt problem... :-) Fick inspiration av dig nu! Kul!

Ha det bäst! KRAMIS!

Postat av: Lisa

Ååå ser att det är fler som gillar turkos färg!!

2008-09-04 @ 15:51:36
URL: http://majamyra.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0