Sjuk + uppdaterat

Hemma med W idag. Dagis har stängt för personalutbildning.
Hon vill leka och jag orkar inte leka.
Har lyckats dra på mig förkylning med feber.
Kände febern i kroppen redan i tisdags kväll och sen igår var jag deckad i stort sett hela dagen.
Hoppas verkligen att lillebror väljer att bo kvar i magen ett tag till för att kämpa med en förlossning är inget som jag vill göra i det här tillståndet.
Eftersom jag är nervös och orolig inför födandet när jag befinner mig i mitt normala tillstånd så är jag än mer kritisk till om jag kommer att klara av det hela som jag mår nu.
Från och med nu kommer det inte in några sjuklingar i det här huset om jag ska lyckas med det här.
Men som sagt, den lille prinsen verkar ha det bra där inne. Han buffar och knör, men visar inga tecken på att vilja komma ut ännu så kanske hinner jag tillfriskna innan det är dax.

I förra veckan kom lillebrors gosedjur som jag beställt från Krabat.
En mycket grön och härlig Krabat Kanin.
Någon månad innan W föddes köpte vi Tarzan. Jag läste någonstans att föräldrarna kunde sova med barnets tilltänkta gosedjur för då kommer det att lukta mamma och pappa av det och barnet kommer att känna igen föräldrarnas lukt i gosedjuret vilket skänker trygghet till barnet.
Tarzan har tills för ett halvår sen ungefär alltid varit det gosedjur som har varit med W överallt. Han har stått för tryggheten och underlättat vid sovning, nappslutning, sjukdom och allmän ledsenhet.
Det är först nu som hon tar med sig andra djur till dagis eller somnar hållandes om någon av de andra mjuka vännerna i sängen.
Så därför delar vi nu säng med en limegrön Krabat med stora hängande öron.

Jag ska faktiskt gå och upp och lägga mig en stund bredvid honom nu för efter att ha lagt två Pippipussel och spelat Scooby Doo:s monstermemory är W nöjd med morgonen och sitter nu och dricker the och ser på Barbie och diamantslottet.
Kanske kan jag få sova nån timme helt ostörd och tillfriskna fortare.

Bilder:Hilajns.blogg.se©

Uppdaterat:
Klockan 12.00 stapplar den jättegravida mamman nerför trappen.
Går in på dotterns rum och möts av orden "godmorgon mamma" från en fortfarande pyjamasklädd liten tjej som sitter mitt på golvet och pusslar samtidigt som hon ser Barbiefilmen ännu en gång och äter bananpengar (bananpengarna,=skivad banan, har hon själv gjort av den enda bananen som fanns i huset).
Nästa mening blir "nu när jag har varit så duktig och låtit dig sova så länge så kanske vi kan åka på en tur och göra något kul för jag har varit jätteduktig nu ju som lät dig vila".
Den superstora mamman som nu sitter på en blå bananformad sak från Ikea i sin urtvättade randiga t-shirt försöker förklara att någon utflykt kan det inte bli idag men jag ska försöka laga lite lunch till oss och sen kan vi sjunka ner i varsin soffa i vardagsrummet och se på en film tillsammans.
Dottern säger ja till förslaget.
Efter att ha mumsat i oss en näringsrik måltid bestående av makaroner och fiskpinnar ska vi nu sätta oss med varsin Piggelinglass, som otroligt nog fanns hemma, och se på Barbie och Diamantslottet. Så klart!



Kommentera
Postat av: Anna

Vilken söt krabat! Vad mysigt lillebror ska få med den sen när mamma redan hunnit sova med den :-)



Jag hoppas att du kryar på dig snabbt så att du orkar med det som komma skall. Jag tänker på dig massor!

VARMA KRAMAR

2008-09-18 @ 11:27:12
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Bodil

Vilken duktig tjej... och lillebror kommer nog bli glad att få träffa sin nya kompis. Krya på dig. kram, kram.

2008-09-18 @ 13:05:26
URL: http://gladjeamnen.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vilken mysig sängkamrat! =)

Duktig storasyrra ockå.

PIGGA PÅ DIG!!!

2008-09-18 @ 14:26:53
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Annika

Hoppas du kryar på dig snabbt!



Så duktig W var... :)



kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam



Och vilken gullig sak som lillebror kommer att få.. :)

2008-09-18 @ 14:48:29
Postat av: Nettan

Ack så tråkigt, hoppas din förkylning försvinner illa kvickt, du har ju en del framöver som sagt...



Söt kanin han fått " lillebror "



Krya på dig !!

Kram Nettan

2008-09-18 @ 17:26:03
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Lottis

Hoppas verkligen att du kryar på dig...Själv är jag BARA nervös just nu...Fast ju fortare det blir klart dessto bättre....!!!



Kram kram

2008-09-18 @ 18:16:46
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Antis

Jag tänker verkligen på dig, fast vi inte känner varann, och håller alla tummar och tår jag kan! Visst hinner du bli frisk innan, försök äta pasta nu i dagarna bara! Kram

2008-09-18 @ 18:34:03
URL: http://hjulfrun.blogg.se/
Postat av: Mrs. b

Hoppas du mår bättre snart!

Och nu blir man ju verkligen nyfiken på när lilla krabaten ska komma!

2008-09-18 @ 20:59:20
URL: http://mrsbandco.blogg.se/
Postat av: dahlarna

Vilken superduktig liten tjej du har!!! :-)

Hoppas att du snart blir av med din mage & får en underbar liten varlese till småsyskon till duktiga storasyster! Ta hand om dig & KRYA PÅ DIG! Kramis!

2008-09-18 @ 21:51:21
URL: http://dahlarna.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0