En liten bit av vår helg

Den här helgen kändes som en riktigt lång helg.
Jag gick inte omkring och önskade att den skulle ta slut (för då är det ju klassiskt att man tycker att tiden kryper fram) men dagarna, timmarna på dygnen, verkade vara hur många som helst.  
Sen M föddes så går jag upp tidigare på morgonen de dagar jag annars kunde sova lite längre på och jag är vaken fler utav dygnets tjugofyra timmar.
Kanske var det  det som gjorde den här helgen så lång...

I lördags åkte jag till Barnens Hus och köpte en gunga till M.
L monterade fast den på gungställningen och sen gungades det minsann så det stod härliga till
Jag log så jag fick ont i käkarna och M jollrade förtjust där han hängde i ena hörnet av gungsitsen.
En timme senare, strax efter att M ätit sin välling kaskadkräktes han. 
Plötsligt satt jag i en sjö (milt sagt) av spyor och knep i ihop benen för att det inte skulle rinna ut i soffan.
Tankar om magsjuka dök upp, trots gungandet, och med min fobi för denna sjukdom så blev resten av kvällen ganska avslagen.

Efter en händelselös natt vad gäller kräkningar åt M sin vanliga portion gröt med äppelpuré tidigt på söndagsmorgonen och verkade må hur bra som helst där han sprang omkring i sin gåstol.
Vi packade in oss i bilen och åkte på familjegudstjänst för att lyssna på W som för första gången skulle sjunga offentligt med sin kör.
Vilken otrolig lyckokänsla det är att sitta där och se sin dotter stå vid mikrofonen och sjunga, dansa och göra rörelser.
Tyvärr orkade inte min dåliga kamera föreviga the moment på ett speciellt bra sätt men på filmen blev det bra.

Resten av helgen ägnade jag åt att plocka, röjja och städa medan W var på kalas.
Behöver jag säga att vi inte gungade mer...

En (mindre bra) bild på en sjungandes W.

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: caroline

Jag har också fobi för magsjuka

2009-04-27 @ 11:26:35
URL: http://carolinesblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skönt att det inte blev några mer spyor men jag förstår att ni höll er borta från gungan:)

Kram

2009-04-27 @ 13:07:38
Postat av: Linda

Tänk att man ska lyckas varje gång, att man inte lär sig att fylla i namnet innan man skrivet så man inte glömmer det:(

2009-04-27 @ 13:09:16
URL: http://lindam.blogg.se/
Postat av: Anna

She looks lika a rockstar =)

Febern hos oss är på väg bort och lilleman pratar idag = livstecken. Hoppas ni kryar på er också.

2009-04-28 @ 12:12:22
URL: http://mittlillabo.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0