Puré

När L åkte iväg på den traditionella mc-långfredagsåkningen och W åkte till en kompis för att leka hela eftermiddagen passade jag, med hjälp av min lilla snoriga assistent, på att laga några portioner puré. 

Testade ett nytt recept idag, Johanna Westmans fiskpuré.
Såg inte så jättegott ut när jag hade pureat det men det smakade gott tycker jag till skillnad från några av barnmatsburkarna man kan köpa.
Nu menar jag varken att det är dåligt att ge sina barn burkmat (även jag gör det) eller att all barnmat på burk smakar illa.

Återstår att se vad M tycker om fiskrätten, han hade nämligen redan ätit lunch när den var färdig. 
Med lite potatis och en klick morotspuré så kanske det slinker ner.


©HUSnrNIO

Funderar på vad vi själva ska äta till mat ikväll.
Blir sugen på något rejält med tuggmotstånd...



Kommentera
Postat av: ♥ MammaRussin

jag kokar också nästan all stinas mat själv.. Tycker den både smakar och luktar bättre än burkmaten.. men även ger stina en och annan burk.. (håller för näsan då) hihihi...

tror din fiskpure blir en hit.. jag använder mig av bvc recept bok, den är jättebra tycker jag..:)

glad påsk!!

2009-04-10 @ 18:05:14
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: Åsa

Hej! Vad kul att du hittade till mig, jag tänkte på din blogg häromdagen, men adressen hade kommit bort. Jag uppdaterar bara på sajbermamma.blogg.se nu så den gamla hemsidan kan du ta bort. Vilken stor och fin tjej Wilma blivit och så söt Malte är! Hur gammal är han? Duktig du är som gör egna puréer. Glad påsk!

2009-04-10 @ 18:08:02
URL: http://sajbermamma.blogg.se/
Postat av: Fjopps

Vi väntar på 1:a och 2:a mosboken. Har du några bra tips/böcker på puré recept? Vi har nyligen börjat med puré mest på burk tyvärr, men tycker att göra själv ser både bättre ut och smakar säkert godare, för att inte tala om att det lär vara mer ekonomiskt.

Glad Påsk!

2009-04-11 @ 08:13:15
URL: http://blogg.passagen.se/fjopps/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0