Tjugofem

Nu är de tjugofem Tujorna på plats (den tjugosjätte fick inte plats utan hamnade på ett annat ställe) i jorden så nu är det bara att vänta på att de ska växa till sig på bredden och höjden innan de ska stylas till den perfekta häcken med hjälp av häcksaxen.
Jag har inte vant mig vid att de finns där utan blir fortfarande glatt överraskad när jag kikar ut och får syn på allt det gröna som ramar in vår tomt.
Nu återstår gräsfrön och täckbark innan häckprojektet är helt avslutat.

Nästa vecka tänker jag påbörja nästa projekt, att ta bort rabatten som går längs med huset på motsatta sidan mot entren.
En del av de blommor och växter som växer i den ska få flytta till rabatten vid altanen och resten ska bojkottas.
Istället för en rabatt blir det, om jag får bestämma, sten in mot huset och sen gräsmatta.
Detta blir dock inte förrän nästa vecka som sagt. Har en del andra små projekt på gång inomhus, helgen är ganska inbokad, en storstädning är nödvändig och sen är jag förbaskat irriterande förkyld mitt i allt (vilket jag lär få fortsätta att va om jag inte får mer sömn).

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Sofi

Vad fint det blev :) Vi tog bort alla land runt vårat hus nått år efter att vi flyttat in. Och lade dit plattor runt om hela ist. Nu är nästan alla land borta. Våran trädgård har varit ganska vildvuxen. När vi flyttade in så hade vi som hö på gräsmattan nere vid slänten......! Jag har projekt slänten på gång men det krävs ju både tid o pengar till sånt...! Hoppas din förskyldning försvinner snart! /Sofi

2009-04-21 @ 10:34:58
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Malin B

Det kommer att bli så bra sååååå! (Som Pippi skulle ha sagt!)

Själv skulle jag vilja ha en låg stenmur ut mot vägen men det är det bara jag i huset som gillar. Jag behöver ju inte sköta om Spireahäcken som finns där nu så jag är tyst. ;)

2009-04-21 @ 11:05:25
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Karin

2009-04-21 @ 11:16:30
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Karin

Hur går det med sömnen?

2009-04-21 @ 11:16:39
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Lottis

hoppas på kortvarighet :) hur går det själv i förkylnings och sömn träsket?

2009-04-21 @ 13:17:14
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Linda

Så fint det blev.

Fårstår precis hur du tänker med rabatter, vi har verkligen inte tid att sköta några rabatter men endå finns det med flera stycken på vår trädgårdsritning, ibland blir jag lite trött på mig själv, jag tänkter inte alltid så praktiskt:)

Kram

2009-04-21 @ 19:57:01
URL: http://lindam.blogg.se/
Postat av: Caroline

Snyggt.

Jag sopade gången från grus och gräsrester, alltid något ;)

2009-04-21 @ 22:09:42
URL: http://barbaskon.blogspot.com
Postat av: Helen

Vad fint ni gör det.

Är så rligt när ideerna blir verklihet och man får se resutltat.

Trädgårdsarbete är en skön fritids sysla.

Ha en bra dag

2009-04-22 @ 07:29:04
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Angelica

Tack!



Va fint de blev med häcken. Jag håller också på att fundera och skissa över hur vi ska anlägga tomten. Vi börjar ju från noll, just nu består hela tomten av jord i högar, så vi har alla möjligheter att göra precis so vi vill men vad vill man? Vill gärna veta att jag vill ha de så i många år framöver också, både längtar och inte längtar.



Ha de gott!

2009-04-22 @ 23:00:05
URL: http://varthusbygge.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0