Annandag Påsk

Blogglusten infinner sig inte idag.
Orkar inte ens surfa runt och läsa om andras tankar eller påhitt under påskhelgen.
Ser ut som att det snart börjar att regna så nu ska jag gå ut och stänga lekstugefönstret och kanske överraska mig själv med att städa kaninburen.
Skulle vilja göra så mycket i trädgården, lägga sten runt rabatter, plantera häck eller sätta upp staket ut mot cykelbanan, hämta sand till sandlådan som jag planerar att köpa till lillebror osv. osv.
Men, så var det ju det där med pengar...
Får helt enkelt ta det lite lugnt med planerna och göra lite allt eftersom istället för allt på en gång. Svårt det där.

Längtar till fjärrvärmenissarna kommer och fixar till efter sig på framsidan. Jämnar till marken, sår gräs och byter de spruckna bräderna i carporten.
Tycker att de borde dyka upp snart!

Påskdagen med underbart väder, en fin dopgudstjänst (W valde att sjunga "Sov du lilla videung" trots att hon var väldigt blyg) med lunch och fika efteråt är trevligt att tänka tillbaks på idag.

Dopträdet med Sagas löv i Grava kyrka.

©HUSnrNIO

Söta lilla Saga.

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Therese - Lurans blogg

Vad fint med ett dopträd - det har jag aldrig sett förr! Kratta löv - vet du hur underbart det lät?! Här ligger snön än på gräsmattan, så det är en bra bit bort :-( Och jag min nöt kom på att jag putsat fönstren i onödan, för de blir ju lika smutsiga när bilen som sopar bort gruset från gatorna åkerr förbi... att man aldrig lär sig!



Trevlig kväll!

2009-04-13 @ 20:04:02
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ibland vill man mycket på en gång... och helst skulle det har skett igår! Blir nästan så övermäktigt så man vet inte i vilken ände man ska börja.



Sött dopträd och söt liten tjej :)

Kram, Sofie

2009-04-13 @ 20:08:57
Postat av: Sofie/Syssla

Var jag som skrev kommentaren ovan!

2009-04-13 @ 20:09:17
URL: http://syssla.blogspot.com
Postat av: K

Vissa dagar infinner sig inte blogglusten, och det är väl helt okej. Vilken liten goding, ill tjej.

Kram!

2009-04-13 @ 20:18:43
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Vilekt underbart dopträd, har aldrig sett något liknande.



~Livet i byn

2009-04-13 @ 20:39:23
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Känner igen mig, man vill göra så mycket i trädgården men pengarna är oftast det som sätter stopp tyärr, eller barnen:)



Ha det gott, Kram

2009-04-13 @ 21:41:11
Postat av: Linda

Det var jag som skrev det:)

2009-04-13 @ 21:42:59
URL: http://lindam.blogg.se/
Postat av: karola

vilket härligt påskväder vi haft!



...jag gör en budgetmakeover av vår trädgård....istället för att vänta och vänta...känner precis igen mig...så nu har jag grävt i dagarna 2...puh! fast känns jättebra :)



ha det gott

2009-04-13 @ 22:01:34
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag känner igen mig! Jag är precis lika dan och så har jag inget tålamod att behöva vänta på allt... man har planerat hela vintern för att börja med alla projekt i trädgården, men sen när solen och värmen kommer så står man där med en tom plånbok...vilket är tråkigt...



Hoppas att du haft en bra påsk ialf =).



ha det så gott!

Kram H

2009-04-13 @ 22:52:07
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: fru Sätterlund

Jag är också sån att jag vill ha allt gjort på en gång :) Vi måste lägga kantsten runt huset i sommar. Lade grus runt huset i somras men måste få till en snygg kant mot gräset nu.



Hoppas ni får bukt med sömnen, Man blir helt knäckt av att inte få sova ordentligt! Håller tummarna för att det ordnar sig och att du får kraft att orka ta tag i det när J frisknat till!



Kramar Therese

2009-04-13 @ 22:54:59
URL: http://tesbrandt.blogspot.com
Postat av: Marie

Det där dopträdet var ju supermysigt. Vilken härlig idé. Får man många barnbarn när man blir gammal så...! =)

Visst är det skönt att fixa till i trädgården. Känns mkt bättre nu när man fått ordning på det som verkligen syns. Sen är det fortfarande mkt kvar men det kan man ta lite pö om pö! =)

kram Marie

2009-04-14 @ 07:41:34
URL: http://ganskalagom.blogspot.com
Postat av: Helen

Hejsan.

Ja bloggtorkan känner jag igen, har haft en paus några dagar själv. Man måste vara lite social ibland :)

Vilken härlig ide med ett dop träd.

Och vad söt lill tösen är.

Ha en skön tisdag.

Kram

2009-04-14 @ 07:48:21
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Speja

Känner igen det där med att vänta in pengarna. Svårt när man är en otålig själ. Men ett inlägg fick du ju ihop i alla fall:)

2009-04-14 @ 09:41:27
URL: http://spejasprov.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0