Snurr Snurr

Den här veckan har jag gått och tänkt på att jag ska lita på mina innersta känslor.
Att det inte bara är på ytan som det snurrar utan att det som jag känner inombords kanske stämmer.
Känslor klädda i ord, mina ord, om hur jag upplever vardagen och om hur jag mår. De sanna tankarna och orden eftersom de är mina nakna ord som beskriver mig just nu.
Det kan ingen ta ifrån mig.

Den senaste tiden har de sömnlösa nätterna börjar gnaga sig innanför mitt skinn.
Det är ju inte så att jag inte får sova alls men jag får ingen sammanhängande lång sömn och det blir allt svårare att somna om direkt efter att ha varit in till M för tankarna börjar snurra och mala.

Huvudvärk, höftont och ett allmänt förkylt, snurrigt, tillstånd (borde inte köra bil just nu) hör varje dag till.
Känner mig otillräcklig och usel som mamma. Oförstådd och ensam. 
Jag älskar att vara hemma med mina barn och gå till kören med M i vagnen och W cyklandes bredvid högt funderandes på livet i största allmänhet. Jag vill inte vara tvungen att börja jobba till hösten.

Ska ringa bvc när deras telefontid öppnar.
Hoppas på råd och ledning.

*snurr, snurr*



Kommentera
Postat av: Anonym

Förstår att du är snurrig... men du är absolut inte en usel mamma, tvärtom jättebäst! puss L

2009-04-24 @ 09:04:49
Postat av: Speja

Hoppas det slutar snurra och att allt reder upp sig, du gör rätt som lyssnar till dig själv. Ta väl hand om dig!

2009-04-24 @ 10:13:03
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Linda

Hoppas du kan få den hjälp du behöver, låter tufft för dig, styrkekramar

2009-04-24 @ 10:22:07
URL: http://lindam.blogg.se/
Postat av: Helen

Låter jättejobbigt att känna sådär.

Men att du skulle vara en dålig mamma ska du nog försöka att glömma, du är deras mamma och säkert bäst.

Hoppas bvc kan ge dig lite tips.

Och ha en skön fredag.

Kram

2009-04-24 @ 10:32:15
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Malin B

Stor kram kommer från mej!

Vet du vad? Jag tror att alla mammor känner sig usla då och då men jag är säker på att dina barn aldrig skulle byta bort dig en enda sekund "om det väl gällde".

Så är det bara...

Det är stor skillnad på en mamma som får sova sammanhängande nattsömn och en som är "vaken jämt".

Det blir bättre, det blir bättre!!!

2009-04-24 @ 10:53:00
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Sofi

Hoppas att bvc kunde hjälpa dig idag med lite råd o ledning! Hoppas ni får en bra fredag o en bra helg! /Styrkekramar från H-fred!

2009-04-24 @ 14:49:24
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Lottis

Du är inge dålig mamma...men du måste nog ta dig EGEN-tid...Lämna hemmet och göra saker som DU vill...Ni är ju två som kan ta hand om barnen... Du är inte ensam.....



Kram

2009-04-24 @ 15:50:54
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Livet i byn

Ush ja, minns hur jobbigt det var att inte få sova. Jag tyckte det var det värsta med småbarnstiden. Minns de ännu...



~Livet i byn

2009-04-24 @ 16:16:02
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: __Bavaria__

kramar om i massor

2009-04-24 @ 18:24:58
Postat av: Therese

Det finns ju bevisat att människan inte funkar som man ska om man inte får sin viktiga sömn.

Oftast blir ju sådana saker bättre ju äldre barnen blir.

Är säker på att just dina barn inte kan ha nån bättre mamma än just dig.(Fast man känner sig lite otillräcklig och snurrig som mamma ibland).

2009-04-25 @ 21:40:19
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: MammasRussin

Här kommer styrkekramar från mig! Du verkar fundera mycket just nu, hoppas det klarnar snart! Och att du snart får en hel natts sömn, det behöver du verkligen!

KRAMIS

2009-04-25 @ 22:00:51
URL: http://mammasrussin.blogspot.com/
Postat av: En annan M

Snälla du, alla mammor känner sig usla och trötta när de har så små (och stora!)barn som er familj har. Förkyldningar och annat elände som bara går "runt" gör att man går i en dimma i flera år. Men det blir bättre för att sen bli ännu värre (!) när de blir tonåringar ;-) Det vet du ju redan eftersom du tränar på bonusbarnen :-) Men om en massa år så kommer du inte komma ihåg all trötthet utan du kommer ihåg allt som ni gjort tillsammans. JAg skriver inte dessa ord för att ta ifrån dig din upplevelse av trötthet och uselhet för jag vet att den är sann, jag skriver dem för att ge dig hopp och en dunk i ryggen för allt du gör för din familj. Det är en fantastikst investering som det är mycket hög ränta på och det är ingen riskfond du valt! Kramar i massor från en annan M

2009-04-26 @ 21:05:07
Postat av: Caroline

Hoppas du fick några kloka råd.

Kände igen mig en hel del om det du skrev.

Fick höra av min läkare häromdagen att jag hade tydliga stress-symtom...

2009-04-26 @ 22:39:51
URL: http://barbaskon.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0