Ett brev

I slutet av påsklovsveckan kom det ett brev till målsman för W.
Det var från pyttebaletten. 
Min första tanke var att nu har jag glömt att betala terminsavgiften men så var det inte.
Istället var det ett brev från W:s lärare M där hon berättade att hon har cancer.
Hon fick beskedet för någon vecka sen men har pga glädjen som våra barn skänker henne fortsatt att träffa våra barn på tisdagar och dansa med dem.
Nu skulle hon pårbörja sin behandling och fr.o.m den här veckan så är hon inte längre W:s danslärare.
Istället kommer det en vikarie som kommer att ha hand om resten av terminen inklusive den avslutande helguppvisningen.
M avslutade sitt brev med att tacka för all glädje våra barn har skänkt henne och att hon inte sagt något till barnen om sin sjukdom utan önskade att vi föräldrar skulle berätta med de orden vi vill använda om varför inte hon finns i dansrummet idag klockan 14 när det är dax för pyttebalett.

Sedan brevet från M kom har jag tänkt massor på henne. 
När jag sen läste om lilla Victor och hans föräldrars kamp mot sjukdomen och önskan om att han skulle få tillbringa sin sista tid hemma kan man inte annat än gråta över den fruktansvärda, hemska sjukdomen, cancer.

Samtidigt glädjs jag över och tänker på vår granne som skulle fött barn igår men som i lördagsnatt födde sin andra pojke hemma i hallen tre minuter efter det att ambulanspersonalen dykt upp på vår gata.
Förundran över livet.

Barncancerfonden Victor



Kommentera
Postat av: Speja

Ja, livet är verkligen en berg- och dalbana i glädje och sorg.

2009-04-21 @ 13:39:37
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Maja

Hmm du bor väl i K-D eller hur?

Min dotter går också på pyttebalett och fick ett sånt brev.

Jag blev alldeles kall, tänk hur snabbt livet kan ta vändning!

Har försökt förklara på ett enkelt sätt för min dotter varför inte glada härliga Maria kommer att vara där. Usch, hoppas verkligen att det kommer att gå bra för henne!

2009-04-21 @ 14:54:41
URL: http://trebarnsmamman.bloggsida.se
Postat av: Therese - Lurans blogg

Herren ger och herren tar... det enda man lär av detta är att leva i nuet och glädjas åt det man har istället för att grämas över det man inte har... Tänkvärt!

2009-04-21 @ 15:33:49
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: MO

Usch ja, man blir påmind om livets gång om o om igen, hoppas hon kan besegra denna avskyvärda sjukdom....

Vad kul med lite dramatik på gatan... :), inte alla som föder hemma precis.



En undran bara (med tanke på doptavlan), jag har ännu inte kunnat ta reda på vad hans andranamn är, tydligen vet de knappt själva vad han ska heta o jag har ju inte frågat de rakt ut utan kringgått det lite...Hur lång tid tar det för dig från det att du fått alla fakta? Ja så det inte blir för stressigt, annars struntar vi i andranamnet o tar det andra bara, det funkar väl med va?? Hoppas du inte har ångrat dig ;)



Kramar på dig

2009-04-21 @ 19:52:57
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: __Bavaria__

Ujuj.... :(

2009-04-22 @ 20:46:59
Postat av: Malin B

Det berör verkligen, både livets början och slut!

Klokt av "fröken" att låta föräldrarna berätta så att det passar varje liten kille/tjej som gått i hennes grupp.

2009-04-23 @ 08:11:10
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0