Kärringbesök

Tidigt imorse fick vi besök av en liten påskkärring.
Tillsammans med sin katt hade hon flugit genom regntunga skyar för att hälsa på hos oss. 
Den lilla påskkärringen stannade bara en kort stund för hon och katten var bjuden på påskfest på sitt dagis.


©HUSnrNIO

Idag regnar det.
Det smattrar aggresivt mot fönsterrutorna så att lilla M hade svårt att somna (W hjälpte till så gott hon kunde med att dansa med mp3 i öronen och samtidigt vråla "för ha, ha, ha, det går ju så bra, för Andersson och Pettersson och Lundström och jag".
Hon är full av energi. Sin andra dag som feberfri och en natt med inte så mycket hosta känns skönt för både henne och i mitt mammahjärta.
Inatt blev däremot Lilla M väldigt förkyld och hade svårt att komma till ro. Han gnällde och skrek och jag sprang mellan rummen fram till klockan fyra innan han tillslut somnade till ordentligt.
När det var dax att gå upp vid halv åtta så kändes det som att även jag kommer att drabbas av denna dunderförkylning.
Så tröttsamt och ledsamt med alla dessa sjukdomar.
Har fått i mig en klyfta vitlök idag i hopp om att jag ska klara mig.

Ihopklumpade sitter de färgglada fjädrarna i videriset och trotsar regnet.

©HUSnrNIO


Kommentera
Postat av: Helen

Vilken jätte gullig påsk kärring, hoppas hon flyger förbi hos mig också.

Hoppas ni får en jätte skön påsk.

Kram

2009-04-08 @ 18:03:58
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: ♥ MammaRussin

det var en mycket söt påskkärring.. :) krya på er allihopa..kram

2009-04-08 @ 19:40:36
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com
Postat av: karola

vilket charmigt kärringbesök!

2009-04-08 @ 19:58:34
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: Maja

Oj det var en väldans fin påskkärring!

2009-04-08 @ 22:08:36
URL: http://trebarnsmamman.bloggsida.se
Postat av: Liza

Urgullig påskkärring!

Önskar dig och de dina en

GLAD PÅSK!

KRAM!

Liza

2009-04-09 @ 00:10:18
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Malin B

Gullig påskkärring!!!

Hoppas hon gillade "partajandet".

2009-04-09 @ 08:17:55
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0